Number of the records: 1  

Logopedická prevence v předškolním věku

  1. Title statementLogopedická prevence v předškolním věku / Eliška Berková
    Personal name Berková, Eliška, (dissertant)
    Phys.des.63 listů, 10 nečíslovaných listů příloh : grafy
    NoteVedoucí práce Jaromíra Šindelářová. Oponent Lenka Minaříková
    AbstractTato práce se zabývá logopedickou prevencí u dětí od 5 do 7 let v předškolních zařízeních. Teoretická část se zaměřuje na ontogenetický vývoj jedince z pohledu řeči, jaké jsou typy řečových rovin, co je to řeč, a jaké jsou vady komunikačních schopností. Dále se v teorii zabýváme logopedickou péčí, logopedickou diagnostikou a logopedickou prevencí. Teoretická část se skládá z prostudované odborné literatury a z materiálů a poznatků z kurzu Logopedický asistent. V praktické části probíhalo šetření v oslovených předškolních zařízení v Ústí nad Labem. Zvolenou metodou jsou dotazníky pro rodiče a pro odborné pedagogické pracovníky. Zjišťovali jsme, zda pedagogičtí pracovníci mají dostatečné vzdělání kvůli poskytované logopedické péči dětem. Další otázkou bylo, jestli spíše dívky nebo chlapci mají odchylku v řeči a jaká problematika se u nich nejvíce vyskytuje. Ze zpracovaných výsledků bylo navrhnuto vhodné logopedické cvičení pro jazykovou chvilku v MŠ.
    This bachelor task is focused on logopedic prevention for 5 to 7 years old children at pre-school institutions. The theoretical part is about ontogenetic evolution of person from the prespective of speech, types of speech planes, what is speech and which are the defects of communication disposition. Further in the theoretical part we focus on logopedic care, logopedic diagnostics and logopedic prevention. Theoretical part consists of professional literature, materials and knowledges from course logopedics assistant. In practical part there was going on the research from preschool institutions in Ústí nad Labem. In the selected method there are questionnaires to parents and pedagogic workers. We were finding out, if the pedagogical workers have sufficient education, because of provided logopedical care to children. Next thought was, who is more inclinable to have the divergence of speech (girls or boys) and which problem is appearing the most. From processed results was offered appropriate logopedic exercise for a langue moment in kindergarten.
    Another responsib. Šindelářová, Jaromíra, 1961- (thesis advisor)
    Minaříková, Lenka (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings vývoj řeči * logopedická prevence * děti s vadami řeči * děti předškolního věku
    Subj. Headings logopedie * komunikace * speech therapy * pre-school age * evolves child speech * defects and disorders speech * communication * logopedical prevention
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect159.93/.94 - Senzorické a motorické funkce. Emoce. Vůle
    UDC159.946.3 * 612.789 * 376-056.264-021.67 * 316.344.6-056.264-053.2 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00180433
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 96033300709603sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.