Number of the records: 1
Logopedická prevence v předškolním věku
Title statement Logopedická prevence v předškolním věku / Eliška Berková Personal name Berková, Eliška, (dissertant) Phys.des. 63 listů, 10 nečíslovaných listů příloh : grafy Note Vedoucí práce Jaromíra Šindelářová. Oponent Lenka Minaříková Abstract Tato práce se zabývá logopedickou prevencí u dětí od 5 do 7 let v předškolních zařízeních. Teoretická část se zaměřuje na ontogenetický vývoj jedince z pohledu řeči, jaké jsou typy řečových rovin, co je to řeč, a jaké jsou vady komunikačních schopností. Dále se v teorii zabýváme logopedickou péčí, logopedickou diagnostikou a logopedickou prevencí. Teoretická část se skládá z prostudované odborné literatury a z materiálů a poznatků z kurzu Logopedický asistent. V praktické části probíhalo šetření v oslovených předškolních zařízení v Ústí nad Labem. Zvolenou metodou jsou dotazníky pro rodiče a pro odborné pedagogické pracovníky. Zjišťovali jsme, zda pedagogičtí pracovníci mají dostatečné vzdělání kvůli poskytované logopedické péči dětem. Další otázkou bylo, jestli spíše dívky nebo chlapci mají odchylku v řeči a jaká problematika se u nich nejvíce vyskytuje. Ze zpracovaných výsledků bylo navrhnuto vhodné logopedické cvičení pro jazykovou chvilku v MŠ. This bachelor task is focused on logopedic prevention for 5 to 7 years old children at pre-school institutions. The theoretical part is about ontogenetic evolution of person from the prespective of speech, types of speech planes, what is speech and which are the defects of communication disposition. Further in the theoretical part we focus on logopedic care, logopedic diagnostics and logopedic prevention. Theoretical part consists of professional literature, materials and knowledges from course logopedics assistant. In practical part there was going on the research from preschool institutions in Ústí nad Labem. In the selected method there are questionnaires to parents and pedagogic workers. We were finding out, if the pedagogical workers have sufficient education, because of provided logopedical care to children. Next thought was, who is more inclinable to have the divergence of speech (girls or boys) and which problem is appearing the most. From processed results was offered appropriate logopedic exercise for a langue moment in kindergarten. Another responsib. Šindelářová, Jaromíra, 1961- (thesis advisor)
Minaříková, Lenka (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor) Subj. Headings vývoj řeči * logopedická prevence * děti s vadami řeči * děti předškolního věku Subj. Headings logopedie * komunikace * speech therapy * pre-school age * evolves child speech * defects and disorders speech * communication * logopedical prevention Form, Genre bakalářské práce Conspect 159.93/.94 - Senzorické a motorické funkce. Emoce. Vůle UDC 159.946.3 * 612.789 * 376-056.264-021.67 * 316.344.6-056.264-053.2 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00180433 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 9603 3300709603 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1