Number of the records: 1  

Speaking difficulties in English in the second grade of high school

  1. Title statementSpeaking difficulties in English in the second grade of high school / Lenka Zemanová
    Additional Variant TitlesObtíže spojené s mluvním projevem v anglickém jazyce ve 2. ročníku střední školy
    Personal name Zemanová, Lenka, (dissertant)
    Phys.des.105 listů : ilustrace, grafy
    NoteVedoucí práce Jana Pavlíková. Oponent Ivana Šimonová. Název a text práce v anglickém jazyce
    AbstractTato diplomová práce se zaměřuje na obtíže spojené s mluvním projevem v anglickém jazyce studentů střední školy. První část seznamuje čtenáře s vybranou tematikou týkající se výuky mluvních aktivit, možnými obtížemi spojenými s mluvením a popisuje základní charakteristiku dospívajících studentů. Výzkumná část práce zkoumá postoje a pocity studentů spojené s mluvními aktivitami a jejich obtíže při nich, zejména problematiku řečové inhibice, a zda je možná tyto obtíže zmírnit nebo jim předejít výběrem vhodných aktivit se zaměřením na párovou a skupinovou práci. Výsledky výzkumu jsou prezentovány pomocí grafů, jejich analýzou a následně případovou studií jednotlivých studentů. Závěr práce obsahuje souhrnné výsledky výzkumu a tipy, jak zmírnit obavy a nepříjemné pocity studentů při mluvních aktivitách.
    This diploma thesis deals with speaking difficulties in English of high school students. The first part presents readers with selected issues in the area of teaching speaking skills and outlines possible difficulties that arise in this context. Next, it provides basic characteristics of adolescents and issues regarding teaching this age group. Subsequently, the research examines students' feelings and attitudes to speaking and possible difficulties caused by their inhibition. It explores whether these can be reduced by a good choice of speaking activities with the focus on benefits of group work and pair work. The outcome date are presented via graphs with further comments followed by a detailed case study of individual students. These are concluded with the overall results and tips of reducing students' inhibition levels.
    Another responsib. Pavlíková, Jana, 1968- (thesis advisor)
    Šimonová, Ivana (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky (degree grantor)
    Subj. Headings Mluvní aktivity * adolescenti * řečová inhibice * párová práce * skupinová práce * Speaking activities * adolescents * inhibition * pair work * group work
    Form, Genre diplomové práce
    UDC(043)378.2
    CountryČesko
    Languageangličtina
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00180549
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 93843300709384sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.