Number of the records: 1  

Hodnocení vybraných prvků sociálního klimatu ZŠ z pohledu žáků 9. tříd

  1. Title statementHodnocení vybraných prvků sociálního klimatu ZŠ z pohledu žáků 9. tříd [rukopis] / Antonín Budaj
    Personal name Budaj, Antonín, (dissertant)
    Issue data2015
    Phys.des.49, II l. : grafy, tabulky
    NoteVed. práce Michal Slavík
    AbstractTématem bakalářské práce je hodnocení sociálního klimatu školy. Jejím cílem je vyhodnotit sociální klima vybraných základních škol z pohledu žáků devátých tříd, identifikovat rizikové oblasti a na základě výsledků navrhnout vhodnou intervenci. Práce je členěna do dvou částí. První je věnovaná teoretickému rozboru všech aspektů sociálního klimatu školy. Praktická část poté shrnuje výsledky dotazníkového šetření mezi žáky devátých tříd základních škol v Ústeckém kraji, kterého se zúčastnilo 111 respondentů. V závěru jsou zodpovězena zjištění týkající se hodnocení jednotlivých oblastí sociálního klimatu žáky. Dobře hodnocenou oblastí jsou vztahy mezi učiteli a žáky, hodnoty školy podporující inkluzivní vzdělávání a postoje školy vůči omamným a psychotropním látkám. Jako rizikové oblasti byly vyhodnoceny atmosféra školy a třídy a oblast výskytu šikany. Na základě zjištěných informací jsou v závěru práce navrženy intervence odpovídající zjištěným výsledkům.
    The topic of this bachelor thesis is evaluation of school social climate. The aim is to evaluate social climate of chosen elementary schools from the perception of the ninth grade students, identify high-risk areas and suggest suitable interventions based on the results. The thesis is devided into two parts. The first part is a theoretical analysis of all school social climate aspects. The practical part is results summary of questionnaire survey carried out among one hundred and eleven students from ninth grade of elementary schools in the Ústí Region. The results of student evaluation of particular school social climate areas are stated in the conclusion of the thesis. Relationships between teachers and students have positive results, as well as school values supporting inclusive education and school attitudes towards intoxicating and psychotropic substances. On the contrary, the classroom and the school atmosphere and bullying are high-risk issues. Suggested interventions based on the evaluation of all collected information are described in the conclusion.
    Another responsib. Slavík, Michal, 1976- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings integrovaná výchova a vzdělávání * sociální vnímání * základní školy * dotazníky
    Subj. Headings klima školy * diagnostika klimatu školy * sociální prvky klimatu školy * inkluzivní vzdělávání * sociálně nežádoucí jevy * school climate * diagnostik of school climate * social features of school climate * inclusive education * social pathological symptoms
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.043.2 * 316.473 * 373.3 * 303.622 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170496
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 45713300704571sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.