Number of the records: 1
Hodnocení vybraných prvků sociálního klimatu ZŠ z pohledu žáků 9. tříd
Title statement Hodnocení vybraných prvků sociálního klimatu ZŠ z pohledu žáků 9. tříd [rukopis] / Antonín Budaj Personal name Budaj, Antonín, (dissertant) Issue data 2015 Phys.des. 49, II l. : grafy, tabulky Note Ved. práce Michal Slavík Abstract Tématem bakalářské práce je hodnocení sociálního klimatu školy. Jejím cílem je vyhodnotit sociální klima vybraných základních škol z pohledu žáků devátých tříd, identifikovat rizikové oblasti a na základě výsledků navrhnout vhodnou intervenci. Práce je členěna do dvou částí. První je věnovaná teoretickému rozboru všech aspektů sociálního klimatu školy. Praktická část poté shrnuje výsledky dotazníkového šetření mezi žáky devátých tříd základních škol v Ústeckém kraji, kterého se zúčastnilo 111 respondentů. V závěru jsou zodpovězena zjištění týkající se hodnocení jednotlivých oblastí sociálního klimatu žáky. Dobře hodnocenou oblastí jsou vztahy mezi učiteli a žáky, hodnoty školy podporující inkluzivní vzdělávání a postoje školy vůči omamným a psychotropním látkám. Jako rizikové oblasti byly vyhodnoceny atmosféra školy a třídy a oblast výskytu šikany. Na základě zjištěných informací jsou v závěru práce navrženy intervence odpovídající zjištěným výsledkům. The topic of this bachelor thesis is evaluation of school social climate. The aim is to evaluate social climate of chosen elementary schools from the perception of the ninth grade students, identify high-risk areas and suggest suitable interventions based on the results. The thesis is devided into two parts. The first part is a theoretical analysis of all school social climate aspects. The practical part is results summary of questionnaire survey carried out among one hundred and eleven students from ninth grade of elementary schools in the Ústí Region. The results of student evaluation of particular school social climate areas are stated in the conclusion of the thesis. Relationships between teachers and students have positive results, as well as school values supporting inclusive education and school attitudes towards intoxicating and psychotropic substances. On the contrary, the classroom and the school atmosphere and bullying are high-risk issues. Suggested interventions based on the evaluation of all collected information are described in the conclusion. Another responsib. Slavík, Michal, 1976- (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor) Subj. Headings integrovaná výchova a vzdělávání * sociální vnímání * základní školy * dotazníky Subj. Headings klima školy * diagnostika klimatu školy * sociální prvky klimatu školy * inkluzivní vzdělávání * sociálně nežádoucí jevy * school climate * diagnostik of school climate * social features of school climate * inclusive education * social pathological symptoms Form, Genre bakalářské práce Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 37.043.2 * 316.473 * 373.3 * 303.622 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170496 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 4571 3300704571 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1