Number of the records: 1  

Analýza konkurence České pošty, s. p

  1. DA 3402
    Tomsová, Denisa, 1991-
    Analýza konkurence České pošty, s. p. [rukopis] / Denisa Tomsová. -- 2014. -- 60 l., [18] l. příl. : il., grafy, tabulky. -- Ved. práce Čeněk Celer. -- Abstract: Cílem této bakalářské práce bylo analyzovat konkurenci České pošty, s. p. a zjistit, jak si stojí ve srovnání s ostatními podniky. Práce obsahuje představení společnosti České pošty a její služby. Dále pak představení konkurenčních společností, jejich misích, vizích a služeb, které nabízejí, a tím tak konkurují České poště. Analýza konkurence se věnuje hodnocení vnitřnímu, vnějšímu prostředí podniku, ziskům a rentabilit jednotlivých společností. Hodnocení kvality služeb a využívání konkurenčních společností bylo provedeno pomocí dotazníkového šetření. Nejvíce oblíbeným argumentem, který byl uváděn pro využívání služeb České pošty, byla dostupnost poboček, zvyk a cenová dostupnost. Naopak nejčastější odpovědí, proč je využíváno konkurenčních společností, byla rychlost, kvalita a cena. Šetřením se nepodařilo prokázat významné nedostatky, které by mohly ohrozit budoucí fungování České pošty. Byla však navržena rámcová opatření v oblasti nabízených služeb, školení či motivací zaměstnanců.. -- Abstract: The goal of this thesis is to analyze competition of Czech post and to find out how the Czech post stands in comparison with other companies in post market. The thesis includes introducing of Czech post and services of Czech post. The next step is introducing other companies which compete in market, their missions, visions and services which they offer and thus compete with Czech post. Competition analysis is the evaluation of internal and also external business environment, earnings and profitability of individual companies. Evaluation of the quality of services and use of competing companies was carried out by using a questionnaire survey. The most popular argument, which was written for demanding Czech post is the accessibility of post branches, habits of people and an affordability. In contrast, the most popular answer, why people taken advantages from rivals, was speed, quality and price. Nevertheless this research did not find out any impornant shortage, which possibly could have be considered as a threat in the future, thesis includes framework proposal for imporvement in the field of offering services, training courses and employees motivation.
    Celer, Čeněk, 1954-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomiky podniku
    konkurenceschopnost. klastry (ekonomie). analýza konkurence. pest analýza. Porterův model. swot analýza. competition analysis. competitiveness. bakalářské práce
    005.332.4. 339.137.2. 005.71-025.27. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.