Number of the records: 1
Úloha vedení školy, učitele a romského asistenta při vzdělávání romských žáků
Title statement Úloha vedení školy, učitele a romského asistenta při vzdělávání romských žáků [rukopis] = The role of leadeship of school a teacher and a assistant of teacher in Roma pupils education / Hana Švarcová Par.title Role of leadeship of school a teacher and a assistant of teacher in Roma pupils education Personal name Švarcová, Hana, (dissertant) Issue data 2009 Phys.des. 45 l., [8] l. příl. : il. Note Ved. práce Zdeněk Kolář. CD-ROM nedodán Abstract Romské etnikum se výrazně odlišuje nejen od majoritní společnosti, ale také od jiných menšin. Postavení Romů ve společnosti je do značné míry determinováno jejich ekonomickou a vzdělanostní úrovní. Řada odborníků spatřuje východisko právě ve zvýšení vzdělanostní úrovně romské populace. V této práci analyzuji vzdělávání romských žáků v současném českém školství. Práce vysvětluje zvláštnosti rodinné výchovy romských dětí, popisuje roli ředitele školy, učitele a romského asistenta ve výchově a vzdělávání romských žáků. Dále se zamýšlí nad kroky společnosti při řešení zvyšování vzdělanostní úrovně romského etnika a popisuje jednotlivé možnosti vzdělávacích programů pro romské žáky v systému současného českého školství. The Roma ethnic distinquishes itself considerably not only from the major society, but also from other minorities. The position of Roma in society is to a considerable extent determined by their economic and educational level. Many experts see the solution in promoting the educational level of the Roma population. In this work I will try to analyse the instruction of Roma students in the current Czech education. The aim of this work is to explain the peculiarities in the family education of Roma children, to describe the roles of the school headmaster, the teacher and the Roma assistents in the education and instruction of Roma pupils. The work also analyses the measures that the society have taken in the solution of education and instruction of the Roma ethnic and describes possibilities of educatioal programmes for Roma pupils in the current system of Czech education. Another responsib. Kolář, Zdeněk, 1929-2022 (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor) Subj. Headings multikulturní pedagogika * romští asistenti * romské děti * školní úspěšnost Subj. Headings výchova * vzdělávání dětí z romského etnika * vzdělávací systém * romský asistent pedagoga v České republice * integrace romských žáků * školní neúspěšnost * sociokulturní handicap * vzdělávání asistentů * rozhovor * Upbringing * the Romani children{\crq}s education * the Romani teaching assistant in the Czech Republic * The Romani pupils{\crq} integration (assimilation) * failure at school * education of assistants * interview Form, Genre bakalářské práce Conspect 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob UDC 37.043.2 * 376.74(=214.58) * 371:17.024.4 * (=214.58)-053.2 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00058473 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info P-DP 15668 3149955668 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1