Number of the records: 1  

Projevy úzkosti ve výtvarném projevu dětí mladšího školního věku

  1. Title statementProjevy úzkosti ve výtvarném projevu dětí mladšího školního věku [rukopis] / Markéta Malečková
    Personal name Malečková, Markéta, (dissertant)
    Issue data2009
    Phys.des.122 l. : [11] l. příl. : il. + 1 DVD
    NoteVed. práce Iva Wedlichová
    AbstractDiplomový projekt se zabývá úzkostí, úzkostností a jejich výtvarnými projevy. Zvolenou výzkumnou skupinou jsou děti mladšího školního věku. Kromě zaměření na projevy úzkosti a úzkostnosti ve výtvarném projevu dětí se práce zákonitě dotýká vymezení některých fenoménů dětského výtvarného projevu, potřebných pro dobré vysvětlení vybrané problematiky. Základní tezí tohoto projektu je předpoklad, že se úzkost i úzkostnost u dětí projevuje i výtvarně; teze indukuje vymezení pozitivity projevu a vysvětlení jednotlivých indikátorů úzkosti a úzkostnosti a možnosti jejich odlišení. Metodologicky je práce orientována kvalitativně; jako výzkumné nástoroje byly užity projektivní metody a metoda Fenomenologické reflexe výtvarného projevu dítěte (PRVA- Phenomenological Reflection of Visual Artifact). Zjištěné jevy jsou zpracovány hermeneuticky.
    The diploma thesis is concerned with anxiety and its manifestation in graphic works. The group selected for the research are children of younger school age. Besides focusing on manifestation of anxiety in graphic works of children, the thesis defines the phenomena of children's graphic works needed to explain the problems in a proper way. The project is based on the assumption that anxiety is reflected in children's drawings. The thesis defines positiveness of graphic works and outlines indicators of anxiety and possible ways of their differentation. From the methodological point of view, the thesis is focused on the quality. The following methods have been used in the research: projective methods, method of Phenomenological Reflection of Visual Artifact of child (PRVA- Phenomenological Reflection of Visual Artifact). The phenomena have been processed hermeneutically.
    Another responsib. Wedlichová, Iva, 1962- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (degree grantor)
    Subj. Headings úzkost * dětská kresba * děti školního věku
    Subj. Headings úzkost * emoční vývoj a socializace * dětská kresba * fenomenologie * psychodiagnostická metoda * anxiety * emocional development and the socialization * children's drawings * phenomenology * psychodiagnostic method
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect159.93/.94 - Senzorické a motorické funkce. Emoce. Vůle
    UDC159.942 * 741/744-053.2 * 316.346.32-053.5 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00044633
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 153053149955305sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.