Number of the records: 1  

Analýza didaktické vybavenosti učebnic pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět v historickém kontextu

  1. Title statementAnalýza didaktické vybavenosti učebnic pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět v historickém kontextu / Aneta Kozloková
    Personal name Kozloková, Aneta, (dissertant)
    Phys.des.79 listů : grafy, schémata
    NoteVedoucí práce Roman Kroufek. Oponent Jiří Šlégl
    AbstractDiplomová práce se zabývá učebnicemi pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět pro 1. - 3. ročník základní školy. Cílem práce je poskytnout informace o teorii učebnic, jejich hodnocení a výzkumu. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je přiblížena problematika teorie učebnic a vymezení pojmu učebnice zahrnující poznatky z odborné literatury. Dále jsou zde představeny výsledky výzkumů učebnic. V praktické části je 44 učebnic vydaných v letech 1992-2022 hodnoceno pomocí metody Jana Průchy pro hodnocení didaktické vybavenosti učebnic. Cílem je zjistit, zda má rok vydání učebnice vliv na míru její didaktické vybavenosti, případně jak se míra didaktické vybavenosti liší v učebnicích jednotlivých nakladatelství. Veškeré výsledky jsou zpracovány do grafů s procentuálním výsledkem.
    The diploma thesis deals with textbooks for the educational area "Humans and their World" from 1st to 3rd grade of elementary school. The aim of the thesis is to provide information about the theory of textbooks, their evaluation and research. The work consists of two parts. In the theoretical part, the issue of the theory of textbooks and the definition of the concept of a textbook, including knowledge based on the scientific literature, is explained. Furthermore, the results of textbook research are presented here. In the practical part of the work 44 textbooks published in the years 1992-2022 are evaluated using Jan Průcha´s method for evaluating the didactic equipment of textbooks. The aim is to find out whether the year of publication of the textbook has an effect on the level of its didactic equipment, or how the level of didactic equipment varies in the textbooks of different publishers. All findings are processed into graphs with a percentage result.
    Another responsib. Kroufek, Roman, 1979- (thesis advisor)
    Šlégl, Jiří (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings prvouka * předmětová didaktika * učebnice
    Subj. Headings Prvouka * člověk a jeho svět * hodnocení učebnic * výzkum učebnic * učebnice * didaktická vybavenost učebnic * prvky učebnic * Elementary teaching * Humans and their World * textbooks evaluation * textbooks research * textbook * didactic equipment of textbooks * textbooks elements
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37.016 - Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
    UDC373.016:001.101-028.31 * 37.016.026 * 37.091.64(075) * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00191670
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 155413300715541sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.