Number of the records: 1  

Bariéry ovlivňující vzdělávání dětí ze sociálně vyloučených lokalit

  1. Title statementBariéry ovlivňující vzdělávání dětí ze sociálně vyloučených lokalit / Kristýna Fuksová
    Personal name Fuksová, Kristýna, (dissertant)
    Phys.des.79 listů
    NoteOponent Pavel Doulík. Vedoucí práce Jakub Pivarč
    AbstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku bariér ovlivňující vzdělávání dětí ze sociálně vyloučených lokalit. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou zpracovány kapitoly vztahující se k danému tématu, zejména pak specifikován koncept sociálního vyloučení. Teoretická část se taktéž zaměřuje na problematiku vzdělávání žáků ze sociálně vyloučených lokalit, bariéry, které jsou spojené se vzděláváním. Součástí teoretické práce je projekt s názvem "Klub rodičů a dětí Hradec", který je zaměřen na odstraňování bariér sociálně vyloučených dětí. V empirické části práce je realizováno kvalitativní šetření, jehož cílem je zmapování jednotlivých bariér, které ovlivňují vzdělávání dětí ze sociálně vyloučených lokalit z pohledu učitelů, pracovníku OSPOD a rodičů žáků. Sběr dat proběhl prostřednictvím rozhovorů s jednotlivými účastníky výzkumu. Výstupem jsou doporučení pro všechny oslovené subjekty a pro edukační praxi.
    The diploma thesis is focused on the issues of barriers affecting the education of children from socially excluded locations. The work is divided into two parts, the theoretical part and the empirical part. The chapters are processed related to the topic in a theoretical part, in particular the concept of social exclusion is specified. The theoretical part is also focused on the issues of pupils´education from socially excluded localities, barriers that are linked to education. The project called "Parents and Children´s Club Hradec, is a part of the theoretical part, which is focused on barriers remove of social excluded children". Qualitative research is carried out to individual barriers in the practical part. The aim is to map barriers that affect the education of children from socially excluded localities from the view of teachers, OSPOD staff and pupils´ parents. The data was collected through interviews with individual research participants. Some recommendations for all interviewed subjects and for educational practice are the output.
    Another responsib. Doulík, Pavel, 1977- (opponent)
    Pivarč, Jakub (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky a aplikovaných disciplín (degree grantor)
    Subj. Headings sociálně vyloučené lokality * sociální vyloučení * podpůrná opatření (vzdělávání)
    Subj. Headings Sociální vyloučení * sociálně vyloučené lokality * sociálně znevýhodněný žák * podpůrná opatření * bariéry ve vzdělávání * sociálně právní ochrana dětí * Social exclusion * socially excluded localities * socially disadvantaged pupil * support measures * barriers in education * social legal protection of children
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC316.334.55/.56-024.83 * 364.624.4 * 37.04 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00190906
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 155653300715565sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.