Number of the records: 1  

EEG terapie a její využití v rozvoji exekutivních funkcí u osob s Aspergerovým syndromem

  1. DA 15302
    Nováková, Eva, 1975-
    EEG terapie a její využití v rozvoji exekutivních funkcí u osob s Aspergerovým syndromem / Eva Nováková. -- 2023. -- 106 listů : ilustrace, grafy. -- Vedoucí práce Ladislav Zilcher. -- Oponent Barbora Lanková. -- Abstract: Diplomová práce je zaměřena na zkoumání možnosti vlivu terapie EEG biofeedback u osob s Aspergerovým syndromem, a to především v oblasti rozvoje exekutivních funkcí. Teoretická část se zabývá vymezením a charakteristikou celkové problematiky rozvoje osob s Aspergerovým syndromem. Poskytuje přehled současných možností využití jednotlivých typů terapií, včetně terapie EEG biofeedback v souvislosti s rozvojem exekutivních funkcí. V empirické části se budeme zabývat analýzou dat získaných již konkrétní případovou studií diachronního charakteru, jejímž prostřednictvím zjišťujeme změny v oblasti exekutivních funkcí v rámci uskutečněné EEG biofeedback terapie, která byla realizována šest měsíců. Cílem této analýzy je zjistit míru vlivu námi zvolené terapie na výše uvedené oblasti a prokázat, zda lze, případně i v jakém rozsahu, tento terapeutický postup využívat ve speciálně pedagogické praxi.. -- Abstract: The thesis focuses on researching the potential impact of the EEG biofeedback therapy on individuals with Asperger syndrome, primarily in the development of executive functions. The theoretical part deals with the definition and characterization of the overall problematic related to the development of individuals with Asperger syndrome. It provides an overview of current possibilities for utilizing various types of therapies, including the EEG biofeedback therapy in connection with the development of executive functions. In the empirical section, we will deal with the analysis of data obtained from a specific case study of a diachronic nature, through which we will determine changes in the area of executive functions during the EEG biofeedback therapy which was realized over six months. The goal of this analysis is to ascertain the extent of the influence of the therapy on the aforementioned areas and to demonstrate whether, and possibly to what extent, this therapeutic approach can be used in special education practice.
    Zilcher, Ladislav. Lanková, Barbora. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    Aspergerův syndrom. strukturované učení. Aspergerův syndrom. pervazivní vývojové poruchy. EEG biofeedback. exekutivní funkce. terapie. Asperger syndrome. pervasive developmental disorders. EEG biofeedback. executive functions. therapy. diplomové práce
    616.89-008.45. 37.04. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.