Number of the records: 1  

Ozvěny

  1. DA 14830
    Jandečka, Jindřich, 1996-
    Ozvěny / Jindřich Jandečka. -- 2023. -- 33 listů : ilustrace. -- Vedoucí práce Pavel Mrkus. -- Abstract: Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem objevování pomalu vytrácejících se či zcela zmizelých míst. A to především pomocí čtení krajiny, aktivním pobytem v oblasti a vnímáním okolí. Výzkum v terénu probíhá primárně na zvukové úrovni. Toto může být bráno v kontextu urbánního, ale i přírodního prostředí. Práce si klade otázky, za jakých podmínek můžeme být přítomni v krajině a jak ji naslouchat. Jestli je "cesta" skrze čas a prostor pomocí zvuku možný umělecký přístup. Jde o implantaci zvukové fiktivní minulosti a rekreaci zvukové krajiny dob minulých za pomocí sběru dat o sledovaném místě střetávající se současnou zvukovou krajinou. Teoretická část se věnuje tématům přibližujících vývoj a současné přístupy ve zvukovém umění, akustické ekologii a ve vědeckých či uměleckých směrech, které jsou synchronní s tématem akustické rekonstrukce v kontextu současného uměleckého světa ale i jeho možného využití mimo uměleckou praxi jako způsob rozšiřování povědomí o akustické ekologii, zvukové krajině, či jako nástroj ekologického či socio-politického aktivismu.. -- Abstract: This bachelor´s work deals with the phenomenon of a possible discovery of slowly disappearing habitats or places that have already disappeared. Preferably through the techniques of reading the landscape, active stay in the habitat, and listening to the surroundings. Research in the field is being performed through the medium of sound. This could be interpreted either through the context of the urban or natural sphere of sounds. The thesis asks questions such as in what conditions we can be truly present in the natural landscape and how can we listen to it. If there is a way of connecting through time and space by using sound as a possible artistic approach. So-called implantation of a fictitious past and sonic recreation of ages long past through the means of gathering data about the perceived habitat that collides with the current soundscape. The theoretical part revolves around themes such as current sound art, acoustic ecology, and their point of conjunction with many scientific and artistic approaches. And the possible usage of sound beyond artistic practice as a means of expanding awareness about acoustic ecology, Soundscape, or as an instrument of ecological or socio-political activism.
    Mrkus, Pavel, 1970-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Ateliér Time-based Media
    zvukové umění. terénní nahrávky. umění zvuku. zvuková procházka. kompoziční skladba. field recordings. sound art. sound walk. sound composition. bakalářské práce
    7.091:681.84. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.