Number of the records: 1  

Venkovní výuka a její vliv na dětské pojetí přírody v mateřské škole

  1. DA 14222
    Kadlčíková, Andrea, 1990-
    Venkovní výuka a její vliv na dětské pojetí přírody v mateřské škole / Andrea Kadlčíková. -- 2022. -- 62 listů, 7 nečíslovaných listů příloh : barevné ilustrace. -- Oponent Karel Nepraš. -- Vedoucí práce Petr Kovařík. -- Abstract: Teoretická část práce je věnována základním aspektům environmentální výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, dále je blíže popsaný Školní vzdělávací program Základní a Mateřské školy Huntířov, kde budu pracovat s dětmi z mateřské školy. Taktéž jsou zde vymezeny pojmy Venkovní výuka a jaké jsou její benefity. Další kapitolou jsou Dětská pojetí, kde kladu důraz na kresbu, tedy na nejjednodušší záznam dětského vnímání. Poslední kapitole v této části jsem věnovala bezpečnosti při venkovních aktivitách. V praktické části jsou jako první uvedeny cíle a metody, kterými si pomohu ke zjištění dětské prekoncepce. Dále jsem krátce charakterizovala jednotlivé děti, které se mnou byly na venkovním vyučování. Kresba s rozhovorem jsou výchozím zjištěním toho, jaký má venkovní výuka vliv na dětská pojetí. Závěrem jsem shrnula mé poznatky a také, zda jsem si své cíle správně ověřila.. -- Abstract: The theoretical part of the work is devoted to the basic aspects of environmental education in the Framework Educational Program for Pre-School Education, and the School Educational Program of the Huntířov Primary and Kindergarten, where I will work with children from the kindergarten, is further described in more detail. The terms Outdoor education and what are its benefits are also defined here. The next chapter is Children's concepts, where I emphasize drawing, i.e. the simplest record of children's perception. I devoted the last chapter in this section to safety during outdoor activities. In the practical part, the goals and methods that will help me to detect child preconception are listed first. Next, I briefly characterized the individual children who were with me at outdoor classes. Drawing and interview are the initial findings of the effect of outdoor education on children's concepts. In conclusion, I summarized my findings and also whether I checked my goals correctly.
    Nepraš, Karel. Kovařík, Petr. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    předškolní výchova. pozorování přírody. environmentální výchova a vzdělávání. environmentální. venkovní výuka. pobyt dětí venku. dětská kresba. bezpečnost při výuce venku. prostředky výchovy. environmentální cíle. environmental. outdoor education. children stay outside. children's drawing. outdoor teaching safety. means of education. environmental objectives. bakalářské práce
    373.2. 502:37.03. 57.081.1. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.