Number of the records: 1
Podpora rodičovských kompetencí v Azylovém domě pro matky s dětmi Agapé I
- DA 12848
Mörlová, Karolína, 1997-
Podpora rodičovských kompetencí v Azylovém domě pro matky s dětmi Agapé I / Karolína Mörlová. -- 2020. -- 53 listů + 1 CD. -- Vedoucí práce Alexandra Petrů. -- Oponent Lenka Plicková. -- Abstract: Rodičovské kompetence představují schopnosti a dovednosti rodičů, jež umožňují dítěti optimálně se vyvíjet ve všech oblastech života. V případě, kdy není v možnostech rodičů - ať už z jakéhokoliv důvodu - uspokojovat životní potřeby dítěte, nabízí se jim možnost podpory rodičovských kompetencí ze strany státu, a to zejména prostřednictvím různých podpůrných projektů realizovaných Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR. Tato práce se zabývá právě onou podporou rodičovských kompetencí. Konkrétně si klade za cíl analyzovat metody, které užívají sociální pracovníci v Azylovém domě pro matky s dětmi Agapé I a v azylovém domě Centrum Rodina v tísni při práci s klientkami na podporu zvyšování jejich rodičovských kompetencí. Představí, jakým způsobem se matky podílejí na jejich naplňování a jaký je výsledek této podpory. Práce metodologicky vychází z kvalitativního přístupu s využitím polostrukturovaných rozhovorů a analýzy dokumentů.. -- Abstract: Parental competencies represent a set of abilities and skills of parents that enable the child to develop optimally in all areas of life. If parents cannot fulfill - for whatever reason - the basic needs of their child, they can use a support of parental competencies which is provided by government, particularly through various support-based projects implemented by the Ministry of Labour and Social Affairs. This thesis deals with the support of parental competencies. It aims to analyze the methods used by social workers in Agape I Shelter for Mothers with Children and Shelter Centrum Rodina v tisni when working with their clients on the way to develop and strengthen their parental competencies. Thesis presents how mothers participate in the fulfillment of their parental competencies and what are the results of such support. Methodology of this thesis is based on a qualitative approach, using semi-structured face to face interviews and documents analysis.
Petrů, Alexandra. Plicková, Lenka. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce
azylové domy. matky a děti. péče o děti. rodičovské kompetence. potřeby dětí. parental competencies. shelter houses. children needs. children care. mothers with children. bakalářské práce
364-56. 173.5/.7. 316.362.1. 347.63. (043)378.22
Number of the records: 1