Number of the records: 1  

Spotřebitelské vnímání farmářských trhů

  1. DA 12794
    Hnídková, Lucie, 1998-
    Spotřebitelské vnímání farmářských trhů / Lucie Hnídková. -- 2020. -- 71 stran : grafy. -- Vedoucí práce Jana Šimsová. -- Oponent Lucie Povolná. -- Abstract: Práce se zabývá nákupním chováním spotřebitelů na Severočeských farmářských trzích ve městech Děčín, Chomutov, Teplice a Ústí nad Labem. Dále pak cenovou dostupností čerstvé produkce na farmářských trzích. Ke sběru dat bylo využito dotazníkové šetření, které bylo prováděno osobně ve vybraných městech. Otázky byly zaměřeny především na motivace návštěvy trhů, nákupní chování a spokojenost s trhy. Chí-kvadrát test dobré shody byl využit k testování rozdílů mezi zastoupením motivací. Ke srovnání cen produktů mezi farmářskými trhy a supermarkety bylo využito Mann-Whitneyho testu. Cenovým porovnáním bylo zjištěno, že jsou ceny ovoce a zeleniny na farmářských trzích a v supermarketech srovnatelné. Pro vyhodnocení dat z dotazníkového šetření byla dále využita Friedmanova ANOVA, Kruskal-Wallis test a Wilcoxonův test. Výsledky dotazníkového šetření ukazují, že návštěvníci jsou převážně ženy ve věku 35-55 let se středoškolským vzděláním. Lidé jsou k návštěvě motivováni především nákupem kvalitní a čerstvé produkce, což jsou i důležité faktory při výběru produktů. Jako hlavní překážka návštěvy trhů byla respondenty identifikována provozní doba, ke které zároveň v rámci spokojenosti zaujímají neutrální postoj. Nejvíce jsou spokojeni návštěvníci farmářských trhů v Chomutově.. -- Abstract: The bachelor thesis is focused on purchase behavior of consumers in the North Bohemia farmers markets in the cities of Děčín, Chomutov, Teplice and Ústí nad Labem. Futhermore the affordability of fresh produce in farmers' markets is examined. A questionnaire survey was used to collect data, which was conducted in person in selected cities. The questions focused mainly on the motivations for visiting the markets, shopping behavior and satisfaction with the markets. The Chi-square goodness of fit test was used to test for differences in the representation of motivations. The Mann-Whitney test was used to compare product prices between farmers' markets and supermarkets. The price comparison showed that the prices of fruit and vegetables at farmers' markets and supermarkets are comparable. Friedman's ANOVA, Kruskal-Wallis test and Wilcoxon test were also used to evaluate the data. The results of the questionnaire survey show that visitors are mostly women aged 35-55 with a secondary education. People are motivated to visit mainly by buying quality and fresh produce, which are also important factors when choosing products. The main obstacle to visiting the markets was identified by the respondents as operating hours, to which they also take a neutral position in terms of satisfaction. The most satisfied are the visitors of the farmers' markets in Chomutov.
    Šimsová, Jana, 1962-. Povolná, Lucie. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu
    farmářské trhy. regionální výrobky. spotřebitelské chování. nakupování. Ústecký kraj (Česko : 2000-). cenové porovnání. nákupní chování. lokální produkty. čerstvé potraviny. motivace. farmers market. price comparison. consumers choice. local produce. fresh produce. motivations. bakalářské práce
    339.175. 658.626-027.541. 366.1. 64.033. (437.315). (437.15). (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.