Number of the records: 1  

Formování postojů dětí s poruchami chování

  1. Title statementFormování postojů dětí s poruchami chování / Petra Boroschová
    Personal name Boroschová, Petra, (dissertant)
    Phys.des.107 listů : grafy, schémata
    NoteVedoucí práce Slavomil Fischer. Oponent Arnošt Smolík
    AbstractV teoretické části se v jednotlivých kapitolách snažíme o objasnění vybraného tématu. První kapitola popisuje vhled do problematiky postojů, zabývá se významem rodiny, socializací, výchovou, jakožto souvisejících atributů vůči postojům. Druhá kapitola se věnuje poruchám chování a nastiňuje jednotlivé postřehy z praxe ze školského zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Třetí kapitola popisuje koncepci zážitkové pedagogiky, jako jedné z alternativních výchovných metod. Praktická část představuje proces výzkumného šetření s poukazem na zrealizovaný prožitkový program v koncepci zážitkové pedagogiky. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zda zážitková pedagogika, jako jedna z alternativních výchovných forem má lepší účinnost na pozitivní formování postojů, než tradiční ústavní výchova.
    In the theoretical part we try to explain the selected topic in individual chapters. The first chapter describes the insight into children's attitudes. It deals with the importance of the family, socialization and upbringing, as the related attributes of life attitudes. The second chapter is devoted to the behavioral disorders and outlines the individual observations from the practice in school facilities established for institutional and protective care. The third chapter describes the concept of experiential pedagogy as an alternative educational method. The practical part presents the process of the research investigation with reference to the realised program, that was based upon the concept of experiential pedagogy. The aim of the research was to judge, whether experiential pedagogy, as one of the alternative forms of education , is more effective by forming of positive attitudes, then traditional institutional education.
    Another responsib. Fischer, Slavomil, 1962- (thesis advisor)
    Smolík, Arnošt (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings poruchy chování * socializace * sociální pedagogika
    Subj. Headings výchovné instituce * zážitková pedagogika * socialization * child with conduct disorder * educational institutions * experiential pedagogy
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC616.89-008.447 * 316.614 * 37.013.42 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00177932
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 91923300709192sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.