Number of the records: 1  

Rozvoj prostorové představivosti u předškolního dítěte v psychomotorické činnosti

  1. DA 7982
    Duchoňová, Zdeňka, 1994-
    Rozvoj prostorové představivosti u předškolního dítěte v psychomotorické činnosti / Zdeňka Duchoňová. -- 2017. -- 72 listů, [13] nečíslovaných listů příloh : barevné ilustrace. -- Oponent Jan Melichar. -- Vedoucí práce Dagmar Malinová. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá rozvojem prostorové představivosti u dětí předškolního věku. Jejím cílem je vytvoření didaktického materiálu vhodného k rozvoji prostorové představivosti dětí předškolního věku s využitím psychomotorické činnosti - šití a ověření tohoto didaktického materiálu v praxi. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku předškolního dítěte a jeho vývoj, hru v procesu výchovy, didaktický materiál a požadavky na didaktický materiál v souvislosti s vývojovými specifiky předškolních dětí, psychomotorickou činnost, jemnou motoriku a šití. Poslední kapitola teoretické části je věnována prostorové představivosti, jejímu rozvoji a Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání. V empirické části je předložen autorský didaktický materiál - sada tematicky zaměřených činností. Každá tematická činnost obsahuje úlohu nebo sadu úloh se vzdělávacími cíli, pomůckami, návody pro zhotovení pomůcek a metodické komentáře. Je popsáno ověření didaktického materiálu v praxi. Jako výzkumná metoda sběru dat bylo zvoleno pozorování dětí při činnosti i při reflexi činnosti a rozhovor s pedagogy. Získaná data jsou shrnuta a interpretována.. -- Abstract: The bachelor thesis examines the development of spatial imagination in preschool age children. The objective is to create didactic material that is suitable for the development of spatial imagination in preschool children using a psychomotor performance - sewing and the verification of this didactic material in practice. The theoretical part of the thesis focuses on the characteristics and development of preschool children, a game as part of the educational process, didactic material and didactic material requirements in relation to the development specifics in preschool children, psychomotor performance, fine motor activity and sewing. The last chapter of the theoretical part is dedicated to spatial imagination, its development, and to the Framework preschool education program. The empirical part presents the author's didactic material - a set of thematic activities. Each activity includes a task or a set of tasks with educational objectives, tools, instructions for creating tools and methodological commentaries. The thesis presents a description of the verification of the didactic material in practice. The observations of children during activity, the reflection of activity and interviews with teachers were chosen as the research method of data collection. The collected data is summarized and interpreted.
    Melichar, Jan, 1940-2022. Malinová, Dagmar. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    prostorová představivost. psychomotorika. šití. děti předškolního věku. hra. preschool child. psychomotor performance. spatial imagination. game. bakalářské práce
    159.954.4. 159.943. 646.21. 687.023. 746.4. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.