Number of the records: 1  

Aktivizující metody ve výuce mateřského jazyka v primární škole

  1. Title statementAktivizující metody ve výuce mateřského jazyka v primární škole / Jana Sobotková
    Personal name Sobotková, Jana, (dissertant)
    Phys.des.56 listů : grafy
    NoteVedoucí práce Jaromíra Šindelářová. Oponent Hana Drtinová
    AbstractDiplomové práce se zabývá aktivizujícími metodami ve výuce mateřského jazyka v primární škole. Teoretická část přibližuje historický vývoj výukových metod, jejich klasifikaci, charakteristiku a možnosti využití aktivizujících metod při výuce mateřského jazyka v primární škole. Cílem praktické části diplomové práce bylo sestavit pořadí čtyř nejpoužívanějších aktivizujících výukových metod v hodinách mateřského jazyka v primární škole a tu nejpoužívanější (didaktické hry) následně podrobit hlubšímu zkoumání. Prostřednictvím dotazníkového šetření a následných rozhovorů s pedagogy byly zjišťovány jejich zkušenosti a názory na otázky začleňování didaktických her do výuky českého jazyka na prvním stupni základních škol. Jednalo se zejména o zjišťování, jaká pozitiva podle názoru pedagogů přináší využívání didaktických her ve výuce a zda jsou s nimi naopak spojena nějaká úskalí. Rovněž nás zajímalo, zda se míra využívání didaktických her liší podle ročníku výuky, délky praxe apod.
    Thesis deals with activating methods in teaching the mother language at primary school. The theoretical part elucidates the historical development of teaching methods, their classification, characteristics of activating methods and their usage in teaching the mother language in primary school. The goal of the practical part of the thesis was to draw up a ranking of the four most used activating methods in teaching the mother language in primary school. The most widely used method (educational games) was subsequently explored in detail. The aim of the research was to find out (using questionnaire and subsequent interviews) their experiences and views on the integration of educational games in teaching the Czech language at primary schools. We focused mainly on identification of positive aspects in the use of educational games in teaching and, on the contrary, whether they are associated with some pitfalls. We also wondered whether the rate of use of educational games vary by grade of teaching, length of teacher's practice, etc.
    Another responsib. Šindelářová, Jaromíra, 1961- (thesis advisor)
    Drtinová, Hana (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings didaktické hry * čeština
    Subj. Headings aktivizující metody * situační metody * inscenační metody * activating methods * educational games * situational methods * staging methods * Czech language
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.091.33 * 811.162.3 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178013
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 77093300707709sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.