Number of the records: 1
Integrace vietnamských dětí do mateřských škol
Title statement Integrace vietnamských dětí do mateřských škol / Romana Tomanová Personal name Tomanová, Romana, (dissertant) Phys.des. 87 listů : grafy + 1 CD Note Vedoucí práce Dagmar Kubátová. Oponent Věra Pavlátová Abstract Bakalářská práce je zaměřena na integraci vietnamských dětí do mateřských škol v ČR. Teoretická část se zabývá fyzickou, sociální a kulturní antropologií vietnamského etnika a vymezuje pojmy jako je migrace, integrace, adaptace. Dále se zabývá vzájemnými vztahy mezi Vietnamci a většinovou populací v ČR. V praktické části je s vyuţitím metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, řešena problematika integrace vietnamských dětí do mateřských škol. Pomocí rozhovorů se 16 učiteli, kteří mají zkušenost s integrací vietnamských dětí a dotazníku pro vietnamské rodiče - jsou zjišťovány příčiny úspěchů a neúspěchů začlenění vietnamských dětí mezi děti české populace, komunikační bariéry a moţnosti úspěšné integrace vietnamského dítěte do české mateřské školy. Hlavním cílem praktické části je vytipovat moţné problémy ve vzdělávání a integraci vietnamských dětí. Zjistit, jaká je připravenost učitelů MŠ, jaké jsou problémy, s kterými se při této práci setkávají a zjistit téz, jaké je očekávání rodičů vietnamských děti v oblasti vzdělávání a začlenění svých dětí do české společnosti. Annotation of Bachelor thesis is focused on the integration of Vietnamese children in nursery schools in the Czech Republic. The theoretical part deals with the physical, social, and cultural anthropology of the Vietnamese ethnic group and defines concepts such as migration, integration, and adaptation. It also deals with the relationship between the Vietnamese and the majority of the native population of the Czech Republic. In the practical part, it is applying methods of qualitative and quantitative research, addressed to the integration of Vietnamese children to kindergartens. Using interviews with 16 teachers who have experience with the integration of Vietnamese children and Vietnamese parents-questionnaire has assessed the causes of successes and failures in the inclusion of Vietnamese children among the children of the Czech population, communication barriers and opportunities for the successful integration of the Vietnamese children in nursery school. The main aim of the practical part is to identify possible problems in education and the integration of Vietnamese children. Also to find out what is the readiness of teachers in the NURSERY SCHOOL, what are the problems the teachers come across, meet and determine what is expected of the parents of Vietnamese children in the field of education and the integration of their children into the Czech society. Another responsib. Kubátová, Dagmar, 1943- (thesis advisor)
Pavlátová, Věra, 1971- (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor) Subj. Headings děti cizinců * předškolní výchova Subj. Headings Vietnamci * mateřská škola * Vietnamese * nursery school Form, Genre bakalářské práce Conspect 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání UDC 316.346.32-053.2-054.6 * 373.2 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00171865 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 7466 3300707466 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1