Number of the records: 1  

Integrace vietnamských dětí do mateřských škol

  1. Title statementIntegrace vietnamských dětí do mateřských škol / Romana Tomanová
    Personal name Tomanová, Romana, (dissertant)
    Phys.des.87 listů : grafy + 1 CD
    NoteVedoucí práce Dagmar Kubátová. Oponent Věra Pavlátová
    AbstractBakalářská práce je zaměřena na integraci vietnamských dětí do mateřských škol v ČR. Teoretická část se zabývá fyzickou, sociální a kulturní antropologií vietnamského etnika a vymezuje pojmy jako je migrace, integrace, adaptace. Dále se zabývá vzájemnými vztahy mezi Vietnamci a většinovou populací v ČR. V praktické části je s vyuţitím metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu, řešena problematika integrace vietnamských dětí do mateřských škol. Pomocí rozhovorů se 16 učiteli, kteří mají zkušenost s integrací vietnamských dětí a dotazníku pro vietnamské rodiče - jsou zjišťovány příčiny úspěchů a neúspěchů začlenění vietnamských dětí mezi děti české populace, komunikační bariéry a moţnosti úspěšné integrace vietnamského dítěte do české mateřské školy. Hlavním cílem praktické části je vytipovat moţné problémy ve vzdělávání a integraci vietnamských dětí. Zjistit, jaká je připravenost učitelů MŠ, jaké jsou problémy, s kterými se při této práci setkávají a zjistit téz, jaké je očekávání rodičů vietnamských děti v oblasti vzdělávání a začlenění svých dětí do české společnosti.
    Annotation of Bachelor thesis is focused on the integration of Vietnamese children in nursery schools in the Czech Republic. The theoretical part deals with the physical, social, and cultural anthropology of the Vietnamese ethnic group and defines concepts such as migration, integration, and adaptation. It also deals with the relationship between the Vietnamese and the majority of the native population of the Czech Republic. In the practical part, it is applying methods of qualitative and quantitative research, addressed to the integration of Vietnamese children to kindergartens. Using interviews with 16 teachers who have experience with the integration of Vietnamese children and Vietnamese parents-questionnaire has assessed the causes of successes and failures in the inclusion of Vietnamese children among the children of the Czech population, communication barriers and opportunities for the successful integration of the Vietnamese children in nursery school. The main aim of the practical part is to identify possible problems in education and the integration of Vietnamese children. Also to find out what is the readiness of teachers in the NURSERY SCHOOL, what are the problems the teachers come across, meet and determine what is expected of the parents of Vietnamese children in the field of education and the integration of their children into the Czech society.
    Another responsib. Kubátová, Dagmar, 1943- (thesis advisor)
    Pavlátová, Věra, 1971- (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings děti cizinců * předškolní výchova
    Subj. Headings Vietnamci * mateřská škola * Vietnamese * nursery school
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    UDC316.346.32-053.2-054.6 * 373.2 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00171865
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 74663300707466sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.