Number of the records: 1
Regionální identita v mentálních mapách žáků Základní školy Úštěk
Title statement Regionální identita v mentálních mapách žáků Základní školy Úštěk = Regional identity in mental maps of pupils at elementary school Úštěk / Jan Jaroš Personal name Jaroš, Jan, (dissertant) Phys.des. 71 listů, 3 nečíslované listy příloh : barevné ilustrace, mapy, schémata + 1 CD Note Vedoucí práce Jan D. Bláha Abstract Cílem této práce je zhodnotit míru a rozsah regionální identity žáků ZŠ Úštěk pomocí mentálních map a pokusit se stanovit faktory (věk, bydliště...), které mají na regionální identitu žáků vliv. Dále práce hodnotí ŠVP a učebnice používané na dané škole ve vztahu k regionální identitě. V další části je vyhotovena agregovaná preferenční mapa žáků základní školy. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníků, ve kterém měli žáci zakreslit své představy o Úštěcku. Vyplynulo, že žáci si jsou vědomi jisté odlišnosti svého regionu. Jako jediný faktor, mající vliv na výslednou podobu identity, se projevil věk žáka. ŠVP a učebnice se zaměřují na minulost a krajinný ráz regionu. Neutváří identitu k regionu prostřednictvím současných zvyků a tradicí. Výsledné agregované preferenční mapy naznačují pozitivně a negativně hodnocený prostor v Úštěku. Z preferenčních map je také patrné, že se žáci při hodnocení prostoru zaměřují na individuální prostor. Veškeré poznatky získané během výzkumu jsou promítnuty do metodického listu. The goal of this bachelor thesis is to evaluate the rate and extent of regional identity of pupils from the elementary school in Úštěk by using of mental maps and to attempt to determine factors (age, adress), which have an influence for the pupil´s regional identity. The thesis also evaluates school educational programmes and textbooks used on the stated school in the relation to regional identity. In the next part there is an aggregated preferential map of pupils from the elementary school made out. The research was made by the use of questionnaires, in which pupils should plot their visions about Úštěk region. The result was, that pupils were aware of certain difference of their region. The only factor, which has an influence to the resulting form of the identity, is the pupil´s age. School educational programmes and textbooks focus on the past and on region´s landscape character. They don´t form the identity to the region via current habits and traditions. The final aggregated preferential maps indicate positive and negative evaluated space in Úštěk. In The preferential maps it is also evident, that pupils during the space evaluation, focus on individual space. All findings gained during the research, are reflected in the methodical list. Another responsib. Bláha, Jan D., 1981- (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra geografie (degree grantor) Subj. Headings regionální identita * myšlenkové mapy Subj. Headings Úštěk (Česko : oblast) Subj. Headings ŠVP * percepce prosotru * mental map * regional identity * school educational programmes * space perception Form, Genre bakalářské práce Conspect 316.7 - Sociologie kultury. Kulturní život UDC 316.72:323.174 * 159.95:003.63 * (437.315) * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00172307 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 5152 3300705152 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1