Number of the records: 1  

Syndrom vyhoření u pedagogů základních škol

  1. Title statementSyndrom vyhoření u pedagogů základních škol [rukopis] / Eva Myslíková
    Personal name Myslíková, Eva, (dissertant)
    Issue data2014
    Phys.des.79 l. : grafy, tabulky
    NoteVed. práce Jiří Škoda
    AbstractSyndrom vyhoření je pojem, který se v současné době vyskytuje stále častěji. Za určitých podmínek jím je ohrožen každý bez ohledu na věk, vzdělání či inteligenci. Učitelské povolání se řadí mezi ty profese, které patří mezi nejrizikovější. Společnost klade na učitele stále větší nároky. Neustále vyvíjený tlak a dlouhodobý stres pak může vyústit v syndrom vyhoření. Bakalářská práce má charakter teoretické-empirický. Její obsah je zaměřen na syndrom vyhoření u pedagogů základních škol. Teoretická část je zaměřena na profil pedagoga a jeho didaktické znalosti, vymezuje pojem syndrom vyhoření, jeho příčiny a příznaky. Popisuje fáze vzniku syndromu vyhoření a možné diagnostické přístupy. Je zde zmíněn i pojem stres a jeho souvislost se syndromem vyhoření. Část je věnována i prevenci syndromu vyhoření a interakci managementu školy a syndromu vyhoření. Výzkumná část pomocí statistického šetření porovnává projevy syndromu vyhoření mezi řediteli a pedagogy základních škol. Přínosem této práce je zmapování míry a intenzity pocitových obtíží a zátěží, které se objevují se syndromem vyhoření.
    Burnout concept occurs with increasing frequency. Under certain conditions everybody can be threatened regardless of age, education or intelligence. Teaching occupation is among the most risky occupations. The society places harder and harder demands on teachers. The constant pressure and long-term stress can lead to burnout. The bachelor thesis has a theoretical-empirical character. It focuses on burnout of basic school teachers. The theoretical part focuses on educationalist profile, his educational knowledge. It specifies the term of burnout, its causes and symptoms. The thesis describes phases of burnout formation and possible diagnostic approaches. Also the concept of stress is explained and its relationship to burnout. A part of thesis deals with the prevention of burnout and managment school interaction with burnout. The research part with the help of statistic compares the burnout manifastations with directors and educationalists of basic schools. Find out of plenty and emotional intensity of difficulties and stress accompanied by burnout for sure is the benefit of this thesis.
    Another responsib. Škoda, Jiří, 1972- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings učitelé základních škol * syndrom vyhoření
    Subj. Headings osobnost pedagoga * příčiny * projevy * stres * copingové strategie * prevence * management * educationalist personality * burnout * causes * manifestations * stress * copng strategies * prevention * managment
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    UDC373.3.011.3-051 * 613.62:616.89-008.44 * 159.944.4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00169807
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 41193300704119sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.