Number of the records: 1
Möglichkeiten der Anwendung der handlungsorientierten Methode "Lernen durch Lehren" im Fremdsprachenunterricht an tschechischen Grundschulen
Title statement Möglichkeiten der Anwendung der handlungsorientierten Methode "Lernen durch Lehren" im Fremdsprachenunterricht an tschechischen Grundschulen [rukopis] / Šárka Vondrová Personal name Vondrová, Šárka, (dissertant) Issue data 2013 Phys.des. 64 l., [22] l. příl. : il., schémata, tabulky Note Ved. práce Šárka Blažková Sršňová Abstract Práce se zabývá využitím metody "Lernen durch Lehren" ve výuce cizích jazyků na českých základních školách. Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá konceptem autonomního učení na pozadí konstruktivistické pedagogiky v souvislosti s požadavky kurikulárních dokumentů. Dále se zabývá problematikou klíčových kompetencí. Vysvětluje podstatu metody "Lernen durch Lehren", její historický vývoj a přínos z hlediska výše zmíněných požadavků na změny v přístupu k učení se cizím jazykům. Praktická část popisuje vyzkoušení metody "Lernen durch Lehren" v praktické výuce němčiny jako 2.cizího jazyka (po angličtině) a kriticky hodní možnosti jejího využití v podmínkách české základní školy. This thesis deals with the method of ?Learning by Teaching? by Jean-Pol Martin who has been developing it since 1980´s. The work consists of three parts: A theoretical part 1 explains the concept of learner´s autonomy and the development of learners´ key competencies. As a theoretical background the constructivist pedagogy has been discussed. A theoretical part 2 outlines the method of ?Learning by Teaching? and shows how this approach meets essential requirements of foreign language teaching having been demanded for over twenty years. In the third - practical - part the application of the Learning-by-teaching-method during the German course at a Czech elementary school has been described and critically evaluated. Another responsib. Blažková Sršňová, Šárka, 1977- (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra germanistiky (degree grantor) Subj. Headings autonomí učení * klíčové kompetence * učební strategie * činnostně orientované učení * učení orientované na žáka * didaktika němčiny * learner´s autonomy * key competencies * learning strategies * active learning * learning by teaching Form, Genre diplomové práce UDC (043)378.2 Country Česko Language němčina URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00088113 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 1511 3300701511 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1