Number of the records: 1  

Möglichkeiten der Anwendung der handlungsorientierten Methode "Lernen durch Lehren" im Fremdsprachenunterricht an tschechischen Grundschulen

  1. DA 1511
    Vondrová, Šárka, 1970-
    Möglichkeiten der Anwendung der handlungsorientierten Methode "Lernen durch Lehren" im Fremdsprachenunterricht an tschechischen Grundschulen [rukopis] / Šárka Vondrová. -- 2013. -- 64 l., [22] l. příl. : il., schémata, tabulky. -- Ved. práce Šárka Blažková Sršňová. -- Abstract: Práce se zabývá využitím metody "Lernen durch Lehren" ve výuce cizích jazyků na českých základních školách. Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá konceptem autonomního učení na pozadí konstruktivistické pedagogiky v souvislosti s požadavky kurikulárních dokumentů. Dále se zabývá problematikou klíčových kompetencí. Vysvětluje podstatu metody "Lernen durch Lehren", její historický vývoj a přínos z hlediska výše zmíněných požadavků na změny v přístupu k učení se cizím jazykům. Praktická část popisuje vyzkoušení metody "Lernen durch Lehren" v praktické výuce němčiny jako 2.cizího jazyka (po angličtině) a kriticky hodní možnosti jejího využití v podmínkách české základní školy.. -- Abstract: This thesis deals with the method of ?Learning by Teaching? by Jean-Pol Martin who has been developing it since 1980´s. The work consists of three parts: A theoretical part 1 explains the concept of learner´s autonomy and the development of learners´ key competencies. As a theoretical background the constructivist pedagogy has been discussed. A theoretical part 2 outlines the method of ?Learning by Teaching? and shows how this approach meets essential requirements of foreign language teaching having been demanded for over twenty years. In the third - practical - part the application of the Learning-by-teaching-method during the German course at a Czech elementary school has been described and critically evaluated.
    Blažková Sršňová, Šárka, 1977-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra germanistiky
    autonomí učení. klíčové kompetence. učební strategie. činnostně orientované učení. učení orientované na žáka. didaktika němčiny. learner´s autonomy. key competencies. learning strategies. active learning. learning by teaching. diplomové práce
    (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.