Number of the records: 1  

Rozvoj spontánní verbální komunikace u dospělých studentů anglického jazyka

  1. DA 84
    Hofová, Zuzana, 1985-
    Rozvoj spontánní verbální komunikace u dospělých studentů anglického jazyka [rukopis] / Zuzana Hofová. -- 2012. -- 114 l. : grafy, tabulky. -- Ved. práce Jana Pavlíková. -- Abstract: Hofová, Z. Rozvoj spontánní verbální komunikace u dospělých studentů anglického jazyka. Ústí nad Labem, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2010. Téma této diplomové práce zní: Rozvoj spontánní verbální komunikace u dospělých studentů anglického jazyka. První část práce se zabývá verbální komunikací jako takovou a její komplexností, a to nejen z pohledu jejího procesu, ale i z pohledu dovedností a vědomostí jež jsou pro ni nezbytné. V této části je rovněž zmíněna nelehká pozice mluvení, jako dovednosti, a to tedy i spontánní verbální komunikace. Ta byla v minulosti zapříčiněna různými vyučovacími metodami cizích jazyků, jež protěžovaly tu či onu jazykovou dovednost. Současně je hlouběji rozebrána pozice dovednosti mluvení v dnešní době, době nazývané odbornou literaturou jako ?Post-Method Era?. Závěr této části je pak věnována specifikům výuky jazyků dospělých. Jsou zde rozebrány především jejich problémy, jež se studiem v tomto věku souvisí. V následující části práce je provedena analýza dotazníků, zabývajících se problémy dospělých při studiu anglického jazyka. Práce pak následně využívá data získaná rozborem dotazníků a poznatků z teoretické části k přípravě aktivity, jež by měla být nápomocna při rozvoji spontánní verbální komunikace dospělých studentů. Tato aktivita je poté analyzována na základě zpětné vazby studentů a lektorů, jež se jí účastnili. Závěr této práce je věnován sestavení jakýchsi všeobecných učebních postupů, jež by měly dospělým studentům anglického jazyka pomoci při rozvoji jejich spontánní verbální komunikace.. -- Abstract: Hofová, Z. Development of Spontaneous Verbal Communication in Adult Learners of English. Ústí nad Labem, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2010. The topic of this thesis is ´Development of Spontaneous Verbal Communication in Adult Learners of English´. The first part addresses verbal communication and its comprehensiveness not only from the perspective of the process, but also in terms of skills and knowledge that are necessary for it. This part also mentions a difficult position of speaking as a skill and hence spontaneous verbal communication. This is a result of the application of different foreign language teaching methods in the past where different language skills were preferred. At the same time, the position of speaking as a skill is thoroughly analyzed from the perspective of a current period of time that is called in literature as ´Post-Method Era´. The conclusion of this part deals with the specifics of language teaching in adult learners. The following part of the thesis analyzes questionnaires dealing with the issues related to adult learners´ foreign language study. The thesis utilizes the data obtained by the analysis of questionnaires and findings from the theoretical part in order to prepare a model lesson which should assist in the development of spontaneous verbal communication in adult learners. Subsequently, this model lesson is analyzed based on the feedback of students and teachers who took part in it. The conclusion of the thesis deals with the creation of some kind of general teaching methods that should help adult learners of English develop spontaneous verbal communication.
    Pavlíková, Jana, 1968-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky
    komunikační výchova. angličtina. dospělí. spontánní verbální komunikace. jazykové sebevědomí. komunikativní kompetence. principiální přístup. lektor. doba post metodická. Key words: spontaneous verbal comunication. languege confidence. comunicative competence. principled approach. adult students. teachet. Post ? Mehtod Era. diplomové práce
    316.77:37.016. 811.111. 316.346.32-053.8. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.