Number of the records: 1  

Analýza marketingové strategie Lesů České republiky, s.p

  1. Title statementAnalýza marketingové strategie Lesů České republiky, s.p [rukopis] / Martin Jungmann
    Additional Variant TitlesAnalýza marketingové strategie Lesů České republiky, s. p
    Personal name Jungmann, Martin, (dissertant)
    Issue data2011
    Phys.des.72 l., [0] l. příl. :
    NoteLic. smlouva
    AbstractTéma bakalářské práce je analýza marketingové strategie Lesů České republiky, s.p. Cílem této práce je zaměření se na marketingové aktivity Lesů České republiky, s.p. a zhodnocení jejich aplikace v kontextu úspěšnosti Lesů České republiky, s.p. v mezinárodní konkurenci. V první části práce se seznámíme s teoretickým vymezením problematiky marketingových strategií, marketingovým mixem, SWOT analýzou a konkurencí. Druhá část práce se pak zabývá hodnocením stávajícího marketingu společnosti, analýzou a komparací s mezinárodní konkurencí. Při bližším pohledu na marketingovou strategii tohoto podniku lze spatřit racionální kroky vedení ať už to je komplexní restrukturalizační program nebo zavedení jednotného centrálního managementu nákupu. Všechny tyto kroky zvyšují konkurenceschopnost Lesů České republiky, s.p., čímž dohánějí již transformované státní podniky z ostatních zemí EU. Nicméně porovnávání marketingových strategií jednotlivých státních lesů by bylo zavádějící a spíše by zkreslovalo pohled na celkové aktivity podniku. Především kvůli odlišnému historickému vývoji a rozdílným legislativám.
    Topic of thesis is to analyze the marketing strategy of Lesy České republiky, s.p. The aim of this work is to focus on marketing activities of Lesy České republiky, s.p. and evaluate their application in the context of the success of Lesy České republiky, s.p. in international competition. In the first section, are introduced the theoretical problems of defining marketing strategies, marketing mix, SWOT analysis and competition. The second part deals with the evaluation of current marketing, analysis and comparison with international competitors. A closer look at the marketing strategy of the company show us the rational management actions, whether it is a comprehensive program of restructuring or the introduction of a single central management of purchasing. All these steps increase the competitiveness of Lesy České republiky, s.p., so catching up already transformed the state enterprises from other EU countries. However, comparing marketing strategies of state forests would be confusing and would rather distorted view of the overall business activity. Primarily because of different historical backgrounds and different legislations.
    Another responsib. Nigrinová, Lenka (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra obchodu a služeb (degree grantor)
    Subj. Headings marketing * analýza nákladů a přínosů * lesy * konkurence
    Subj. Headings Marketingová strategie * Poslání firmy * Cíle firmy * Marketingové cíle * SWOT analýza * Marketingový mix * Marketing strategy * Mission of the company * Company objectives * Marketing objectives * SWOT analyse * Marketing mix
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect339 - Obchod
    UDC339.137 * 630.1 * 657.478 * 339.138 * 658.8 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00134422
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    S-BP 52144212133011sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.