Number of the records: 1  

Loutka

  1. P-DP 15729
    Jurka, Kristian, 1976-
    Loutka [rukopis] : výtvarná výchova jako možný prostředek pro pochopení závislosti a dobra a zla jako takového / Kristian Jurka. -- 2009. -- 101 l. : [42] l. obr. příl. -- Ved. práce Alois Kračmar. -- Abstract: Diplomová práce se zabývá novou možnou problematikou prevence závislostí všech forem. Samotný preventivní program, který jsem se snažil začlenit do hodin výtvarné výchovy na základní škole, byl zaměřen na žáky 7. ročníku ve věku kolem 12-ti let. Hlavním cílem bylo přimět děti k tomu, aby si při každé své činnosti samy dokázaly ujasnit vlastní názor, přehodnotit celou věc, dokázat si odpovědět na otázku, jaké klady by mohlo jejich jednání přinést a s jakými zápory by se mohly potýkat. Aby samy dokázaly rozpoznat dobré, či zlé, a to ve vztahu k jejich životu, ale i k závislostem a to na čemkoliv. Práce je tvořena dvěma stěžejními částmi, teoretickou a praktickou. Pomocí zpracovaní a prezentace odborných zdrojů popisuje a objasňuje první, teoretická, část různé druhy závislostí, pojem dobra a zla, expresionismus a surrealismus jako vhodný prostředek pro pochopení závislosti a pochopení dobra a zla jako takového. Dále se zabývá jejich začleněním, v rámci Školního vzdělávacího programu, do uvedeného projektu. V praktické části se děti pomocí různých výtvarných prostředků a technik snažily o pochopení pozitiv a negativ souvisejících se závislostmi. Výsledné práce dětí, jejich vlastní hodnocení, ale i zpětné vazby ostatních žáků, byly vskutku unikátní. Za největší přínos této práce lze považovat zjištění, že děti dokáží v jakékoli své činnosti rozlišit pozitivní i negativní dopady.. -- Abstract: My diploma thesis deals with new possible problems of prevention of all types of addiction. The prevention programme itself was focused on pupils from the seventh year, and I was trying to intergrate it into the art education lessons at a primary school. The main aim was to make the children to clarify their own opinion during all of their activities, to reassess the whole problem, and be able to answer guestion, which positivities could their actions bring and which negativities could they deal. And also to be able to recognize good from evil in relation to their lives, but also to relation to all types of addiction. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. Through processing and presentation of professional resources the first, theoretical part describes and clarifies different types of addiction, good and evil, expressionism and surrealism as an appropriate means of understanding the addiction and good and evil. It also deals with their integration, in context of the school educational programme, into the project. In the practical part, the children were trying to understand positivities and negativities related to addiction through different visual media and techniques. The children's final works, their own assessment and also other pupils` feedback were unique. The greatest contribution of this work can be seen in discovery that children can distinquish positive and negative consequence in all of their actions.
    Kračmar, Alois, 1943-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    výtvarné umění. patologické závislosti. dobro a zlo. projektové vyučování. závislost. drogy. alkohol. ŠVP. dobro. zlo. sebehodnocení. surrealismus. expresionismus. klíčové kompetence. zpětná vazba. PC grafika. výtvarné vyjádření. projekt. fotografie. addiction. drugs. alcohol. school educational programme. good. evil. self-assessment. surrealism. expressionism. key competencies. feedback. PC graphics. visual expressions. project. photography. diplomové práce
    72/76. 364.692. 371.314.6. 111.84. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.