Number of the records: 1
Spotřebitelské vnímání plastových nákupních tašek
Title statement Spotřebitelské vnímání plastových nákupních tašek / Štěpánka Truhlářová Personal name Truhlářová, Štěpánka, (dissertant) Phys.des. 59 listů : barevné ilustrace, grafy, schémata Note Vedoucí práce Marta Žambochová. Oponent Jan Macháč Abstract Používání plastových nákupních tašek se stalo díky jejich negativnímu dopadu na životní prostředí celosvětovým environmentálním problémem. Pro přijetí efektivních opatření proti jejich nadužívání je však zásadní nejprve porozumět vnímání spotřebitelů. Tato práce zkoumá, co vede zákazníky lovosických maloobchodních prodejen ke koupi plastové tašky, a to prostřednictvím analýzy jejich nákupních preferencí, environmentálních názorů a sociodemografických charakteristik. Bylo provedeno dotazníkové šetření na 205 zákaznících prodejen Penny Market, Billa a Lidl, přičemž proběhl i osobní průzkum prodávaných tašek. Získaná data byla vyhodnocena pomocí frekvenční analýzy, neparametrických testů a segmentace. Na základě výsledků jsou formulována konkrétní doporučení pro prodejce a tvůrce politik, s cílem snížit spotřebu plastových tašek a podpořit udržitelné chování spotřebitelů. The use of plastic shopping bags has become a global environmental concern due to their negative impact on the environment. To take effective measures against their overuse, it is crucial to first understand consumer perception. This paper examines what brings customers of retail stores in Lovosice to purchase plastic bags through an analysis of their shopping preferences, environmental attitudes, and socio-demographic characteristics. Data were collected through a questionnaire survey from 205 customers of Penny Market, Billa, and Lidl stores, and a personal survey of the offered bags was also made. The data was evaluated using frequency analysis, non-parametric tests, and segmentation. Based on the results, specific recommendations are formulated for retailers and policymakers to reduce the consumption of plastic bags and promote sustainable consumer behavior. Another responsib. Žambochová, Marta (thesis advisor)
Macháč, Jan (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu (degree grantor) Subj. Headings udržitelná spotřeba a výroba * spotřebitelské chování Subj. Headings plastové tašky * maloobchod * udržitelná spotřeba * dotazník * plastic bags * retail store * sustainable consumption * questionnaire Form, Genre bakalářské práce Conspect 33 - Ekonomie UDC [330.567.2+338.3]:502.1 * 366.1 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00189881 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 14940 3300714940 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1