Number of the records: 1  

Problematika domácího vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na prvním stupni ZŠ

  1. DA 14357
    Chobotová, Lucie, 1988-
    Problematika domácího vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na prvním stupni ZŠ / Lucie Chobotová. -- 2022. -- 101 listů. -- Vedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. -- Oponent Roman Kroufek. -- Abstract: Diplomová práce se bude zabývat problematikou domácího vzdělávání žáků se specifický-mi poruchami učení (dále SPU) na prvním stupni základní školy. Cílem práce bude popsat metody a postupy, které rodiče používají k výuce svých dětí s ohledem na jejich specific-kou poruchu učení. Teoretická část práce bude zaměřena zejména na výklad základních pojmů, legislativy, doporučovaných způsobů práce s žáky s SPU, na zdůvodnění předností a nedostatků domácího vzdělávání. Praktická část popíše v rámci případových studií, jak reálně pracují rodiče se svými dětmi, pomocí jakých metod, postupů a dalších prostředků dosahují požadovaných edukačních výstupů. Dále budou uvedeny příklady náročných situ-ací při domácí výuce a jejich možná řešení. Výzkum bude realizován ve formě kvalitativní-ho šetření, základním výzkumným nástrojem budou polostrukturované rozhovory s matkami z osmi rodin, které vzdělávají své dítě doma. Výzkumný vzorek budou tvořit rodiče dětí ve věku 6-10 let, u nichž byla diagnostikována SPU v Pedagogicko-psychologické poradně v okrese Praha-Západ. -- Abstract: The thesis will focus on the issue of home education of pupils with specific learning diffi-culties (hereafter SLD) at primary school. The thesis seeks to describe the methods and processes used by parents to teach their children with regard to their SLD. The theoretical part of the thesis will be focussed on the explanation of basic terms, the legislation, recom-mended methods of working with pupils with SLD, and explaining the pros and cons of home education. The practical part will use case studies to describe how parents work with their children in reality and what methods and processes they employ to achieve the re-quired educational outcome. Furthermore, the thesis will give examples of demanding situ-ations encountered during home education and their solutions. The study will be conducted as a qualitative research, with semi-structured interviews with mothers from eight families bringing up their children at home serving as the fundamental research tool. The research sample will consist parents of children aged 6-10 years, who have been diagnosed with SLD at an educational and psychological counselling centre in the Prague-West district.
    Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Kroufek, Roman, 1979-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    domácí vzdělávání. specifické poruchy učení. dyslexie. dysgrafie. dysortografie. specific learning difficulties. dyslexia. dysgraphia. dysortographia. home education. diplomové práce
    37.018.1. 616.89-008.43. 616.89-008.434.5. 616.89-008.435. 616.89-008.43:81'35. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.