Number of the records: 1  

Logopedická intervence u dětí v předškolním věku

  1. Title statementLogopedická intervence u dětí v předškolním věku / Eliška Kocíková
    Personal name Kocíková, Eliška, (dissertant)
    Phys.des.97 listů : grafy
    NoteVedoucí práce Ilona Pešatová. Oponent Barbora Lanková
    AbstractBakalářská práce pojednává o logopedické intervenci u dětí v předškolním věku. Teoretická část je zaměřená na předškolní věk, vývoj dětské řeči, narušenou komunikační schopnost a edukaci dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí. Praktická část obsahuje informace o výzkumném vzorku, použité metody a nástroje výzkumného šetření. Hlavní náplní praktické části je interpretace získaných dat z kvalitativního výzkumu, který byl zaměřen na pedagogy od předškolních dětí. Konkrétně se jednalo o pedagogy z přípravných tříd, mateřských škol nacházejících se v běžném sociálním prostředí a ve vyloučených lokalitách. Údaje jsou získány na základě dotazníkového šetření, ve kterém zjišťujeme informace o práci pedagogů, náplně činností v daných zařízeních a také spolupráci s rodiči. Vše se zaměřením na logopedickou intervenci. Práce má poskytnout poznatky o jednotlivých rozdílech v logopedické péči v daných zařízeních.
    The bachelor thesis deals with speech therapy intervention in preschool children. The theoretical part focuses on preschool age, child speech development, impaired communication skills and education of children from socio-culturally disadvantaged backgrounds. The practical part contains information about the research sample, methods and instruments used in the research investigation. The main focus of the practical part is the interpretation of the data obtained from the qualitative research, which was aimed at preschool teachers. Specifically, it concerned teachers from preparatory classes, kindergartens located in mainstream social environments and in excluded localities. The data were obtained on the basis of a questionnaire survey, in which information about the work of the teachers, the content of activities in the facilities, as well as cooperation with parents was collected. All with a focus on speech therapy intervention. The work is intended to provide insights into the individual differences in speech therapy care in the facilities.
    Another responsib. Pešatová, Ilona (thesis advisor)
    Lanková, Barbora (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings logopedická prevence * děti s vadami řeči * děti předškolního věku
    Subj. Headings logopedie * předškolní věk * vady řeči * sociální vyloučení * intervence * speech therapy * preschool age * speech defects * social exclusion * education * intervention
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    UDC376-056.264-021.67 * 316.344.6-056.264-053.2 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00188299
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 144053300714405sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.