Number of the records: 1  

Analýza práce sociálního pedagoga jako vychovatele v dětském domově se zaměřením na analýzu získaných a očekávaných kompetencí

  1. Title statementAnalýza práce sociálního pedagoga jako vychovatele v dětském domově se zaměřením na analýzu získaných a očekávaných kompetencí / Tereza Hadrbolcová
    Personal name Hadrbolcová, Tereza, (dissertant)
    Phys.des.63 listů, 23 nečíslovaných listů příloh
    NoteVedoucí práce Ivan Bertl. Oponent Jan Tirpák
    AbstractBakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem výzkumného šetření je prozkoumat pracovní náplň vychovatelů v dětském domově a nároky na ně kladené. Záměrem bakalářské práce je porovnat získané a potřebné kompetence v práci sociálního pedagoga při práci vychovatele v dětském domově. Na začátku teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a současná legislativa v ČR, vztahující se k tématu práce. Teoretická část dále popisuje pohled na sociálního pedagoga jako vychovatele v dětském domově. Praktická část je zaměřena na výzkumné šetření formou interview na základě připravené osnovy tohoto dotazování. Výzkumným vzorkem jsou denní vychovatelé z dětského domova. Výsledky z výzkumného šetření jsou komparovány a shrnuty do verbálního přehledu takto získaných odpovědí. Celkové zhodnocení bakalářské práce je popsáno v kapitole Závěr. V případě zjištění výrazných rozdílů mezi reálnými a očekávanými kompetencemi respondentů bude formulováno doporučení pro edukaci sociálních pedagogů.
    Bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The aim of the research is to analyse job description and demands of the tutors in the children's home. The intention of the bachelor thesis is to compare the acquired and necessary competencies of the work of a social pedagogue in the work of a tutor in a children's home. In the beginning of the theoretical part are explained the basic concepts and current legislation in the Czech Republic, which are relating to the topic of thesis. The theoretical section further describes the view of the social pedagogue as a tutor in a children's home. The practical part focuses on research in the form of interviews based on the prepared syllabus of these interviews. The research sample is day-care teachers from the children's home. The results of the research are compiled and summarised in a verbal summary of the obtained responses. The overall evaluation of the bachelor thesis is described in the chapter Conclusion. If significant differences between the real and expected competences of respondents are found, a recommendation of education for social pedagogues will be formulated.
    Another responsib. Bertl, Ivan, 1965- (thesis advisor)
    Tirpák, Jan, 1983- (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings sociální pedagogika * sociální pedagožky * sociální pedagogové * dětské domovy
    Subj. Headings vychovatel * pracovní náplň * kvalifikační příprava * social pedagogy * social pedagogue * children's home * tutor * job cartridge * qualification preparation
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.013.42 * 37.013.42-055.2 * 37.013.42-051 * 364-54-053.2 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00187010
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 133233300713323sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.