Number of the records: 1  

Postoje rodičů a pedagogických pracovníků k žákům se specifickými poruchami učení a chování

  1. Title statementPostoje rodičů a pedagogických pracovníků k žákům se specifickými poruchami učení a chování / Martin Pláteník
    Personal name Pláteník, Martin, (dissertant)
    Phys.des.65 listů
    NoteVedoucí práce Jiří Škoda. Oponent Jan Tirpák
    AbstractBakalářská práce je členěna do dvou kapitol. První kapitola se zabývá teoretickými východisky: základní problematikou žáků se specifickými poruchami učení, jejich příčinami, jednotlivými poruchy učení, poté jednotlivými poruchy chování ADHD a ADD, typickými projevy ADHD a ADD, poté vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a poruchou chování na I. stupni ZŠ, plány pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán, poradenské služby ve škole a mimo ní, a jako poslední kapitola v teoretické části inkluzivní vzdělávání. Druhá kapitola je empirická část tedy výzkumná. Výzkumná část bakalářské práce obsahuje výzkumné šetření, které má, charakter kvantitativního výzkumu za využití kvantitativní techniky za pomocí sedmibodového škálového dotazníku, kde byl použit vzorek 60 rodičů a 50 pedagogických pracovníků na prvním stupni základních škol. Zjištěna data byla v této kapitole analyzována a interpretována. Cílem práce je zjistit postoj rodičů a pedagogických pracovníků k žákům se specifickými poruchami učení a poruchou chování a prozkoumat, zda se postoje rodičů a pedagogických pracovníků liší.
    Bachelor thesis is divided into two chapters. First chapter deals with theoretical resources: basic problematic of students with specific learning disorders and their causes, individual learning disorders, then individual behaviour disorders ADHD and ADD, typical expressions of ADHD and ADD, after that educational process of students with specific learning disorders and behavioural disorder on the elementary school, plans of educational support and individual educational plan, advisory services in school and outside, with last chapter in theoretical part, dealing with inclusive education. The second chapter is an empiric, therefore a research part. Research part of this thesis contains research investigation, which has a quantitative character using quantitative technique, with the help of 7 point scale questionnaire, where the sample of 60 parents and 50 pedagogical workers in primary schools was used. Obtained data were analyzed in this chapter and interpreted. The goal of this thesis is to figure out a stance of parents and pedagogical workers to students with specific learning and behavioural disorders and to explore, whether stances of parents and pedagogical workers are different.
    Another responsib. Škoda, Jiří, 1972- (thesis advisor)
    Tirpák, Jan, 1983- (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou * specifické poruchy učení * speciální pedagogika * dyslexie * dyskalkulie * dysgrafie
    Subj. Headings dyslexia * dysgraphia * dyscalculia * attention deficit hyperactivity disorder
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect616.89 - Psychiatrie
    UDC616.89-008.47-008.481 * 616.89-008.43 * 376 * 616.89-008.434.5 * 616.89-008.43:51 * 616.89-008.435 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00177811
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 109083300710908sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.