Number of the records: 1  

Přístup pedagoga k žákovi s hyperkinetickou poruchou na prvním stupni běžné základní školy

  1. Title statementPřístup pedagoga k žákovi s hyperkinetickou poruchou na prvním stupni běžné základní školy / Michaela Koťová
    Personal name Koťová, Michaela, (dissertant)
    Phys.des.107, 11 listů : ilustrace, grafy, schémata
    NoteVedoucí práce Jaroslav Říčan. Oponent Ilona Pešatová
    AbstractPředložená diplomová práce se zabývá problematikou dětí s ADHD na běžných základních školách. Cílem práce je zjistit, jaký je vztah mezi tím, jak učitelé na těchto školách žáka vnímají a tím, jak k němu přistupují. Porucha aktivity a pozornosti je nejprve představena v teoretické části práce z hlediska symptomů, etiologie a komorbidity jakožto východiska pro výběr vhodných intervenčních strategií. Tyto strategie coby důležitá součást komplexního přístupu k dítěti s ADHD jsou následně popsány, neboť představují významné východisko pro sestavení výzkumného nástroje použitého v empirické části práce, která řeší otázku vztahu mezi tím, jak učitelé vnímají žáka s ADHD, a tím, jak hodnotí z hlediska užitečnosti intervenční strategie a jak často tyto strategie při práci s dítětem s ADHD využívají. Data sebraná dotazníkovým šetřením na vzorku třídních prvostupňových učitelů ze základních škol na Mělníku a v nejbližším okolí, byla vyhodnocena pomocí Spearmanova korelačního koeficientu. Výsledky plynoucí ze statistického zpracování potvrzují pro vybraný vzorek hypotézu o existenci pozitivního vztahu mezi zvolenými proměnnými.
    The diploma thesis deals with the issue of children with ADHD in primary schools. The aim of the thesis is to find out what relationship is between how teachers perceive the pupils and how they approach them. ADHD is first presented in the theoretical part of the work in terms of symptoms, etiology, and comorbidity as the basis for the selection of suitable intervention strategies. These strategies, as an important part of a comprehensive approach to a child with ADHD, are subsequently described because they are an important starting point for building a research tool that is used in the empirical part of the work. This part addresses the question of the relationship between how the teacher perceives a pupil with ADHD and how it evaluates the usefulness of the intervention strategy and how often these strategies are used when working with a child with ADHD. The data collected from a questionnaire survey on a sample of class teachers from primary schools in Mělník and the surrounding area was evaluated using Spearman's correlation coefficient. The results from the statistical processing confirm the hypothesis about the existence of a positive relationship between the selected variables for the selected sample.
    Another responsib. Říčan, Jaroslav (thesis advisor)
    Pešatová, Ilona (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings speciální pedagogika * speciální poradenství * speciální vzdělávací potřeby * porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou
    Subj. Headings hyperkinetická porucha * postoj učitele k ADHD * disturbance of activity and attention * hyperkinetic disorder * teacher's attitude towards ADHD
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    UDC376 * 376.048 * 37.04 * 616.89-008.47-008.481 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00180034
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 108163300710816sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.