Number of the records: 1  

Intervenční strategie pro řešení problémového chování u žáků základní školy

  1. Title statementIntervenční strategie pro řešení problémového chování u žáků základní školy / Helena Henzlová
    Personal name Henzlová, Helena, (dissertant)
    Phys.des.97 listů : grafy
    NoteOponent Arnošt Smolík. Vedoucí práce Jan Hábl
    AbstractDiplomová práce se specializuje na popis fenoménu problémového chování u žáků základních škol. Cíl práce je zaměřen na postoje pedagogických pracovníků v oblasti problémového chování u žáků ZŠ, na strategie a přístupy k řešení tohoto chování. Teoretická část je orientována na vysvětlení základních pojmů jako jsou problémové a rizikové chování, příčiny, faktory a projevy problémového chování, nekázeň, etiketizace žáka. Dále se podrobně věnujeme oblasti metod a strategií v intervenčním působení na žáka s projevy problémového chování a zaměřujeme se na roli školského poradenského pracoviště v této oblasti. Praktická část práce je postavena na deskriptivně koncipovaném kvantitativním výzkumu, který je realizován na základě dotazníkového šetření mezi pedagogickými pracovníky základních škol. Zkoumá spektrum a efektivnost využívaných metod a strategií při práci s problémovým žákem a postoje pedagogů k hledání řešení problémového chování.
    The diploma thesis is specialized in describing phenomenon of problematic behavior at elementary schools pupil. The aim of the thesis is focused on the attitudes of pedagogical staff in problematic behavior at elementary school pupils, on strategies and approaches to problem solving. The theoretical part is focused on explanation of basic concepts such as problematic and risky behavior, reasons, factors and manifestations of problem behavior, indiscipline, pupil ethics. We also dedicate to the areas of methods and strategies in interventional effects for pupils with problematic behavior and focus on the role of the school counseling center in this area. The practical part of the thesis is based on descriptive quantitative research, which is implemented on the basis of a questionnaire survey among teachers of elementary schools. It examines the spectrum and effectiveness of used methods and strategies when working with a problem student and attitudes of educators to find solutions to problem behavior.
    Another responsib. Smolík, Arnošt (opponent)
    Hábl, Jan, 1975- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings rizikové chování * sociálně ohrožené skupiny * sociální pedagogika
    Subj. Headings problémové chování * problémový žák * školské poradenské pracoviště * problem behavior * risky behavior * problem student * school counseling workplace
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect316.4/.7 - Sociální interakce. Sociální komunikace
    UDC316.624 * 316.344.7 * 37.013.42 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178164
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 93643300709364sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.