Number of the records: 1  

Environmentální gramotnost žáků základní školy v závislosti na rodinném a sociálním zázemí

  1. DA 6208
    Neubertová, Lenka, 1980-
    Environmentální gramotnost žáků základní školy v závislosti na rodinném a sociálním zázemí / Lenka Neubertová. -- 2016. -- 80 listů: grafy. -- Vedoucí práce Roman Kroufek. -- Abstract: Diplomová práce "Environmentální gramotnost žáků základní školy v závislosti na rodinném a sociálním zázemí" si klade za cíl zjistit rozdíly v úrovni environmentální gramotnosti žáků 6. a 7. tříd ZŠ v závislosti na jejich rodinném zázemí a sociálním prostředí. Dotazník byl zaměřen na žáky, kteří žijí v dětských domovech, žáky docházející do nízkoprahových center a žáky běžných základních škol. Cílem bylo porovnat jednotlivé skupiny žáků nejen po stránce vědomostí z environmentální oblasti, ale také postojů a jejich názorové orientace. Získaná data byla využita k porovnání a zjišťování souvislostí a vztahů mezi věkem a pohlavím respondentů, délce jejich pobytu v dětském domově a rodinné situaci. Dále bylo cílem zjistit souvislosti mezi vědomostmi a postoji žáků. Dotazník byl předložen celkem 3 skupinám žáků z celé republiky žákům z dětských domovů, žákům navštěvujícím nízkoprahová centra a žákům, kteří těchto zařízení nevyužívají. Celkem se výzkumu zúčastnilo 110 žáků.. -- Abstract: The aim of thesis "Environmental literacy of primary school pupils in correlation with the family and social background" is to determine the differences in the level of environmental literacy of 6 th and 7 th grade pupils in correlation with the family upbringing and social environment. The questionnaire was focused on pupils living in the Orphanages, pupils attending low-treshold clubs and pupils from the regular primary schools. The goal was to compare the relevant groups, not only in regard to the environmental awareness but also about their attitude and opinions. The obtained data ware used for comparison and determine the correlation between age, gender, knowledge and attitude of the respondents. The questionnaire was given to 3 groups of pupils from the whole state - pupils from the Orphanages, pupils attending low-treshold clubs and pupils who are not part of any above mentioned institutions. There were 110 pupils participating in this research.
    Kroufek, Roman, 1979-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    environmentální výchova a vzdělávání. nízkoprahová zařízení. dětské domovy. dotazník. environmentální postoje. základní škola. questionnaire. environmental literacy. low-treshold club. orphanages. environmental attitudes. primary school. diplomové práce
    502:37.03. 364-5-021.161. 364-54-053.2. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.