Number of the records: 1  

Spolupráce rodiny a mateřské školy v morální výchově pohledem pedagogických pracovníků

  1. DA 3657
    Wallerová, Naďa, 1978-
    Spolupráce rodiny a mateřské školy v morální výchově pohledem pedagogických pracovníků [rukopis] / Naďa Wallerová. -- 2014. -- 73 l. + 1 CD-ROM. -- Ved. práce Jan Hábl. -- Abstract: Bakalářská práce je zaměřena na oblast spolupráce rodiny a mateřské školy v morální výchově. Tato problematika je mapována z pohledu pedagogických pracovníků mateřských škol, kdy je za použití metod kvalitativního výzkumu zjišťováno, jak toto téma vnímají. Teoretická část práce je věnována morálnímu vývoji jedince v předškolním věku, pojmům morální inteligence a emoční inteligence, tvorbě hodnotového systému dětí, současné rodině a jejímu přístupu k mateřské škole. Je zde také popsána mravní výchova v historických souvislostech a kurikulární dokumenty upravující morální výchovu v ČR. V empirické části práce se soustřeďujeme nejprve na metodologii kvalitativního výzkumu a dále na analýzu dat získaných prostřednictvím interview s návodem. Cílem výzkumu je zjistit, jak učitelky mateřských škol vnímají spolupráci rodiny a školy v morální výchově, a zda, podle jejich mínění, mají faktory jako lokalita mateřské školy, její kapacita, zřizovatel, či socioekonomický status rodin vliv na tuto spolupráci.. -- Abstract: The thesis is focused on the cooperation between family and kindergartens in moral education of children. The issue is described from the kindergartens teaching staff perspective by using qualitative research methods to determine how they perceive this subject. The theoretical part deals with the moral development of an individual in the preschool age, the concepts of moral and emotional intelligence, set up of value system of children, concept of contemporary family and its attitude to the institution of kindergarten. It also describes the moral education in historical context and curriculum documents governing moral education in the country. In the empirical part we focus first on qualitative research methodology and the analysis of data obtained through interviews with the instructions. The objective of the research is to investigate how kindergarten teachers perceive the cooperation of the family and school in moral education of children and whether such factors as kindergarten location, its capacity, its founder and also socioeconomic status of the families impact this cooperation.
    Hábl, Jan, 1975-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    morální vývoj. etická výchova. rodina. mateřská škola. hodnotový systém. moral education. family. kindergarten. moral development of an individual. value system od chilren. bakalářské práce
    159.923.32. 37.015.31:17. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.