Number of the records: 1  

Příjímání speciálních pedagogů ve vztahu k edukaci žáků pocházejících ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

  1. Title statementPříjímání speciálních pedagogů ve vztahu k edukaci žáků pocházejících ze sociokulturně znevýhodněného prostředí [rukopis] / Monika Kadlecová
    Personal name Kadlecová, Monika, (dissertant)
    Issue data2009
    Phys.des.90 l. : [8] l. příl. : il.
    NoteVed. práce Zdeněk Svoboda
    AbstractTéma práce: Přijímání speciálních pedagogů ve vztahu k edukaci žáků pocházejících ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Jedním z hlavních faktorů ovlivňujících úspěšnost školy jsou lidé. Ve škole a školských zařízeních jsou to pedagogové a žáci. Klíčovým problémem, který vnímáme, je získávání nových kompetentních pracovníků. Pedagogové musí být schopni vzdělávat a výchovně působit na všechny žáky. Žáci pocházející ze sociokulturně znevýhodněného prostředí často selhávají v základních školách běžného typu a přestupují na Základní školy praktické. Tento úkol klade větší nároky na speciální pedagogy, kteří v těchto školách působí. Cílem práce je popsat a analyzovat specifika ve výchovně vzdělávací práci na ZŠ praktické s ohledem na vyšší poměr žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. Cílem výzkumného šetření je pak zjistit zda existuje vztah mezi sebehodnocením a reálnými kompetencemi speciálního pedagoga ZŠ praktické. Výstupem práce je navrhnout strukturovaný pohovor pro přijímání speciálních pedagogů a ověřit, jestli řediteli poskytuje potřebný pohled na přijímaného zaměstnance
    Theme of the study: Engaging of special pedagogues in relation to education of children from socio-culturally underprivileged background. People are one of the main factors affecting successfulness of a school. In schools and educational institutions they are pedagogues and students. The key problem, that we perceive, is recruiting new competent employees. Pedagogues must be able to educate and pedagogically influence all pupils. The pupils form socio-culturally underprivileged background often fail at primary schools of conventional type and are transferred to Special practical schools. This goal lays higher claim to special pedagogues, who function at these schools. The objective of this study is to determine a complex of specific authorization that current pedagogues have at Special practical schools to educate pupils from socio-culturally underprivileged background. At the same time this study characterizes socially unprivileged student and determines problematic points in teaching and schooling.
    Another responsib. Svoboda, Zdeněk, 1976- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings speciální pedagogové * praktické školy * Romové * sociální vyloučení * sociálně ohrožené skupiny
    Subj. Headings sociokulturně znevýhodněné prostředí * sociální znevýhodnění * integrace * Romové * speciální pedagog * sociální exkluze * inkluze * subkultura * analýza pracovního místa * indikace kompetencí * sebehodnocení * specifické kompetence * přijímací pohovor * Socio-culturally underprivileged background * social disadvantage * integration * Romanies * special pedagogue * social exclusion * inclusion * subculture * job analysis * competence indication * self-evaluation * specific competence * job interview
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    UDC376.112.4 * 376.018.57 * (=214.58) * 364.624.4 * 316.344.7 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00059773
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 156723149955672sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.