Number of the records: 1  

Využití komplexních výukových metod se zaměřením na české moderní dějiny na 1. stupni ZŠ

  1. Title statementVyužití komplexních výukových metod se zaměřením na české moderní dějiny na 1. stupni ZŠ / Roman Růžička
    Personal name Růžička, Roman, (dissertant)
    Phys.des.124 listů : ilustrace, grafy
    NoteVedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. Oponent Jiří Šlégl
    AbstractDiplomová práce se zaobírá, jaký je zájem žáků 5. ročníků o české moderní dějiny ve vlastivědě. Jejím cílem je ověřit, zdali využití komplexních výukových metod zvýší zájem, motivaci a oblíbenost moderních dějin o vyučovací předmět vlastivědy, zdali žáci dosáhnou hlubšího a efektivnějšího porozumění oproti běžnému tradičnímu vyučování. Teoretická část práce se věnuje vymezení didaktiky vlastivědy, vlastivědy jako vyučujícího předmětu, klasifikací výukových metod a podrobnějším popisem komplexních výukových metod. V praktické části je představena metoda získávání dat, při níž bylo využito dotazníkového šetření a souhrnného testu z moderních dějin. Dále představuje námi navržených 10 vyučujících dvouhodinových bloků využívající některé komplexní výukové metody. Výsledky naší diplomové práce mohou být přínosem v podání informací získané z porovnání výsledků šetření mezi běžným vyučováním a vyučováním využívající komplexní výukové metody s dopady na hloubku porozumění učiva, zájmu a motivaci o moderní dějiny a oblíbenosti vlastivědy, jako vyučujícího předmětu v rámci všech vyučujících předmětů.
    The diploma thesis deals with the interest of 5th grade pupils in Czech modern history in the subject of national history. Its aim is to verify whether the use of complex teaching methods will increase the interest, motivation and popularity of modern history in the subject of national history, whether pupils will achieve a deeper and more effective understanding compared to the usual traditional teaching. The theoretical part of the thesis is devoted to defining the didactics of national history as a teaching subject, classification of teaching methods and a more detailed description of complex teaching methods. In the practical part, the method of data collection is presented, using a questionnaire survey and a comprehensive test in modern history. It also presents our proposed 10 two-hour teaching blocks using some comprehensive teaching methods. The results of our thesis can be useful in presenting the information obtained from the comparison of the survey results between conventional teaching and teaching using complex teaching methods, with implications for the depth of understanding of the curriculum, interest and motivation in modern history, and the popularity of national history as a teaching subject among all subject teachers.
    Another responsib. Brtnová Čepičková, Ivana, 1958- (thesis advisor)
    Šlégl, Jiří (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings vlastivěda a dějiny * učivo základních škol
    Subj. Headings Komplexní výukové metody * moderní dějiny * 1. stupeň základní školy * zájem * hlubší porozumění * Complex teaching methods * modern history * primary school * interest * more effective understanding
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect908(437) - Vlastivěda Česka a Slovenska
    UDC908(...) * 373.3.016 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00190416
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 150773300715077sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.