Number of the records: 1
Didaktické hry ve výuce českého jazyka, literatury a slohu: Modifikace televizních soutěží
Title statement Didaktické hry ve výuce českého jazyka, literatury a slohu: Modifikace televizních soutěží / Klára Pávlová Personal name Schovancová, Klára, (dissertant) Phys.des. 84 listů : ilustrace Note Vedoucí práce Vladimír Trpka. Oponent Václav Jindráček Abstract Hlavním tématem diplomové práce je modifikace televizních soutěží pro didaktické účely. Upraveny jsou pořady Hlas, MasterChef, Máme rádi Česko, Kde domov můj a Hodina pravdy. Teoretická část obsahuje východiska obecné hry, která jsou důležitá pro úspěšnou modifikaci, specifika a shodné rysy televizních a didaktických her a konkrétní didaktické aspekty, bez nichž nelze didaktickou hru realizovat v praxi. Praktická část obsahuje konkrétní návrhy modifikovaných didaktických her. Každý návrh se skládá z popisu herního systému didaktické hry a písemné přípravy na hodinu s časových rozvrhem obohacené o didaktické aspekty (témata, cíle, metody a formy a materiální přípravy). Možné hodnocení jednotlivých her je navrženo v teoretické části, ale není součástí části praktické, jelikož závisí na uvážení praktikujících učitelů. Součástí závěru jsou návrhy další práce s touto problematikou. The adaptation of Czech television competitions into educational games is the main topic of my diploma thesis. I have adapted the following TV shows Hlas, MasterChef, Máme rádi Česko, Kde domov můj and Hodina pravdy, into an educational format. The academic part contains the basis of each game, which is important for successful an adaptation. It also includes the specifics and identical features of the television and educational games. In practice, it is impossible to create an educational game without these features. Also, the specific educational aspects are explained in this part of my thesis. In the practical part of my diploma thesis, I will present the specific schemes of educational games. Each scheme consists of the description of the specific game system and written lesson plans. These proposals are also supplemented by several educational aspects (topic, goals, methods, forms, and resources analysis). The potential evaluation of the individual games will be presented only in the academic part because it depends on teachers´ discretion. In conclusion, I will summarise other possible ways of how to work around this issue. Another responsib. Trpka, Vladimír (thesis advisor)
Jindráček, Václav (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky (degree grantor) Subj. Headings čeština * didaktické hry * jazyk a vzdělávání Subj. Headings modifikace * televizní soutěže * výuka českého jazyka a literatury * didactic game * modifications * televisioncompetitions * teaching Czech language and literature Form, Genre diplomové práce Conspect 811.162.3 - Čeština UDC 811.162.3 * 37.091.33 * 81:37.0 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00183727 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 12168 3300712168 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1