Number of the records: 1  

Formativní hodnocení v práci učitele - cesta k efektivnímu učení žáků

  1. DA 12628
    Sachlová, Tereza, 1980-
    Formativní hodnocení v práci učitele - cesta k efektivnímu učení žáků / Tereza Sachlová. -- 2020. -- 131 listů : ilustrace. -- Vedoucí práce Renata Šikulová. -- Oponent Vlastimil Chytrý. -- Abstract: Diplomová práce na téma Formativní hodnocení - cesta k efektivnímu učení žáků je v teoretické části především zaměřena na charakteristiku a obtížnost školního hodnocení, jeho podoby, u kterých jsou popsány výhody i nevýhody, důležitost zpětné vazby a provázaností mezi konceptem vzdělávání a hodnocením a pozitivním vlivem hodnocení na žáka. Formativní hodnocení představuje především jako efektivní proces pro rozvoj žákových kompetencí pro učení a jeho osobnosti v procesu učení prostřednictvím vhodných strategií formativního hodnocení a zaváděním formativního hodnocení s oporou třech základních myšlenek zavádění dle Dylana Wiliama. Empirická část obsahuje didaktický blok čtenářských lekcí zpracovaný s využitím strategií formativního hodnocení, které jsou evaluovány pro důkazy o dosažení obecných i specifických cílů a samotný výzkum je zaměřen na zjištění, čím pomáhají žákovi strategie formativního hodnocení. Ze zjištěných výsledků vyplývá, že formativní hodnocení je efektivní cestou učení žáků a přináší jim možnosti pro prohlubování vzájemného porozumění, poznání a komunikace.. -- Abstract: In the theoretical part, the diploma thesis on Formative assessment - the way to effective pupils' learning is focused on the characteristics and difficulty of school assessment, its forms, which describe the advantages and disadvantages, the importance of feedback and the link between the concept of education and assessment and per pupil. In particular, formative assessment is an effective process for developing learners' competences for learning and their personalities in the learning process through appropriate formative assessment strategies and the embedding of formative assessment, underpinning the three basic ideas of introduction according to Dylan Wiliam. The empirical part contains a didactic block of reading lessons elaborated using formative assessment strategies, which are evaluated for evidence of achievement of general and specific goals and the research itself is focused on finding out what helps the pupil of formative assessment strategies. The results show that formative assessment is an effective way of learning pupils and brings them opportunities for deepening mutual understanding, knowledge and communication.
    Šikulová, Renata, 1963-. Chytrý, Vlastimil, 1984-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    formativní hodnocení. sumativní hodnocení. hodnocení žáků. školní hodnocení. school assessment. forms of assessment. formative assessment. diplomové práce
    37.091.26-022.332. 37.091.26/.27-021.66. 37.091.26/.27. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.