Number of the records: 1  

Motivace zaměstnanců vybraného Call centra

  1. Title statementMotivace zaměstnanců vybraného Call centra / Luděk Heřman
    Personal name Heřman, Luděk, (dissertant)
    Phys.des.71 stran : grafy + 1 DVD
    NoteVedoucí práce Alice Reissová. Oponent Petr Montag
    AbstractPráce řeší problém cílené motivace zaměstnanců a s tím spojené účelnosti vynakládaných prostředků na její realizaci. V práci byl definován motivační profil a Herzbergův model, zejména v kontextu charakteristik generace Y. Cíle práce bylo dosaženo za pomoci elektronického dotazníkového šetření a následným provedením dvoukrokové shlukové analýzy. Dotazníkové šetření se zaměřovalo na identifikaci motivačního profilu zaměstnanců, provedého sématickým diferenciálem a zjištění hodnoty Herzbergových hygienických a motivačních faktrotů identifikovaných pomocí Likertovy škály. Šetření prokázalo, že pro zaměstnance call centra mají nejvyšší váhu motivátory ocenění za práci a získání nových dovedností. Z pohledu motivačního profilu bylo zjištěno, že nejčastěji se jedná o zaměstnance preferující náročné úkoly, skupinovou spolupráci a většina zaměstnanců je zaměřena na finanční stránku práce. Za pomoci dvoukrokové shlukové analýzy byly identifikovány tři segmenty zaměstnanců: Otevření, Sociální a Opatrní. Názvy jednotlivých segmentů byly odvozovány na základě výsledků motivačních profilů zaměstnanců daného segmentu. V práci je navržen segmentovaný motivační program, který vychází z preferencí a orientací zaměstnanců jednotlivých identifikovaných segmentů. Segmentovaný motivační program přispívá jak k vyšší motivaci zaměstnanců, tak k jejich stabilizaci, což v konečném důsledku může zaměstnavateli přinést účelnější vynakládání prostředků na motivaci zaměstnanců.
    The thesis is dealing with an issue of targeted motivation of employees and suitability of used means for its realisation. The thesis has defined the motivational profile and Herzberg model, especially the characteristics of the generation Y. The aim of the thesis was reached by electronic questionnaire following by two-step cluster analysis. The questionnaire was targeted on the identification of the motivational profile of the employees. This was done by semantic differential and analysing a value of Herzberg's hygienic and motivation factors identified by Likert scale. The research showed that employees of the call centre value the most motivation by the appreciation of their work and by obtaining new skills. Findings regarding the motivation profile showed that employees value the most complicated assignments, group cooperation and most of the employees focus on the financial profile of the work. Three segments of the employees were identified with the help of the two-step cluster analysis: Open, Prosocial and Careful. Names of individual segments were derived from the basis of the findings of the motivational profiles of employees of the given segment. Designed segment motivation program comes from the preferences and orientation of employees of individual segments. The segment motivational program not only contributes to the better motivation of the employees, but it also contributes to the stabilisation that can resolve in a more efficient distribution of resources to the employees.
    Another responsib. Reissová, Alice (thesis advisor)
    Montag, Petr (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu (degree grantor)
    Subj. Headings pracovní motivace * interní marketing
    Subj. Headings motivační profil * Herzbergův model * motivace zaměstnanců * motivational profile * Herzberg's model * motivation of employees
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect331 - Práce
    UDC331.101.38 * 005.96:658.8 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00181953
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 111313300711131sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.