Number of the records: 1  

Smrt a utrpení jako téma etické výchovy u žáků středních škol

  1. Title statementSmrt a utrpení jako téma etické výchovy u žáků středních škol / Nikola Vavřincová
    Personal name Vavřincová, Nikola, (dissertant)
    Phys.des.172 listů : ilustrace
    NoteOponent Ivana Havlínová. Vedoucí práce Jiří Šlégl
    AbstractTématem diplomové práce je pojetí smrti a umírání u žáků středních škol v rámci etické výchovy. Práce se zabývá metodami kritického myšlení, integrovanou tematickou výukou a jejich využitím na střední odborné škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první části je popsán vývoj pojetí smrti od středověku po 21. století, paliativní péče, či jaké jsou pohřební zvyky a rituály. Dále se věnujeme kritickému myšlení a integrované tematické výuce. Na závěr první části představujeme také problematiku hospiců, které je tématem integrovaného tematického celku. V praktické části popisujeme průběh integrovaného tematického celku, který jsme realizovali na střední škole a uvádíme vypracované přípravy. Funkčnost navrženého tematického celku potvrzujeme pomocí uvedených výsledků dotazníkového výzkumného šetření. 1. Na základě studia primárních a sekundárních pramenů, popíšeme základní pojmy a souvislosti nutné pro teoretické ukotvení vlastního výzkumu (didaktická metodologie, thanatologie, edukační prostředí střední školy, etická výchova). 2. V praktické části definujeme cíl práce výzkumnou otázku i dílčí výzkumné otázky. 3.Provedeme vlastní výzkum pomocí dotazníku a napsané eseje, který podepřeme námi vedenou týdenní výukou na vybrané střední škole, jejíž přínos si následně ověříme předložením stejného dotazníku. 4. Na základě zjistěných závěrů zhodnotíme efektivnost vyučování a jeho přínos v pedagogické praxi. 5. V kapitole diskuze porovnáme výsledky šetření s podobně zaměřenými diplomovými i doktorskými pracemi.
    This thesis explores the thanatology in professional teaching practice and its application for students of the secondary school within ethical education. Thanatology, as the science of dying and death, is relatively unknown to science, which is us, but much closer than we can imagine. The theoretical part deals with the scientific field of thanatology and defines the basic concepts related to it, that dying and death, because they are necessary for a theoretical point of its own research. Also discusses the integration of science into teaching methodology and educational environment of the school. The practical part was to see how secondary school pupils approach the issues of death and dying, as it builds to its finality and where they see gaps in this regard in his current training. Based on the findings of the conclusions we evaluate the effectiveness of project teaching and its contribution to educational practice.
    Another responsib. Havlínová, Ivana (opponent)
    Šlégl, Jiří (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra politologie a filozofie (degree grantor)
    Subj. Headings thanatologie * etická výchova * předmětová didaktika * učivo středních škol * projektové vyučování
    Subj. Headings umírání a smrt * didaktická metodologie * edukační prostředí školy * žáci středních škol * thanatology * ethics * death and dying * didactic methodology * educational environment of the secondary school * project teaching * secondary school pupils
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect364 - Sociální problémy vyžadující podporu a pomoc. Sociální zabezpečení
    UDC364.6:616-036.88 * 37.015.31:17 * 37.016.026 * 373.5.016 * 37.091.313 * 371.314.6 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178839
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 101063300710106sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.