Number of the records: 1
Environmentální výchova v přípravě budoucích učitelů mateřských škol v České republice a Turecku
Title statement Environmentální výchova v přípravě budoucích učitelů mateřských škol v České republice a Turecku / Lucie Chvojková Personal name Chvojková, Lucie, (dissertant) Phys.des. 64 listů : barevné ilustrace, grafy, schémata Note Vedoucí práce Roman Kroufek Abstract Cílem práce je srovnání budoucích učitelů pro mateřské školy ve dvou odlišných ze-mích (Česká republika a Turecko). Dále také srovnání vzdělávacích systémů v těchto ze-mích a celkový pohled na společnost a její vliv na environmentální výchovu. Práce se skládá z několika částí. První, teoretická, část práce je zaměřena na historii environmentální výchovy v České republice a Turecku, její cíle, formy a metody, a také jak je environmentální výchova důležitá pro dítě. Dále je tato část zaměřena na vzdělávací systém v České republice a Turecku. Druhá, praktická, část práce se zabývá tím, jakým způsobem je environmentální výchova zařazena do studijních programů na vybraných vysokých školách v České republice a Turecku, zda mají studenti možnost využívat tento předmět v praxi a také celkový pohled na tyto dvě země v tomto oboru. Při zpracování této práce bylo uskutečněno dotazníkové šetření pro studenty a studentky v České republice a Turecku druhého ročníku pedagogické fakulty v oboru učitelství pro mateřské školy. Výsledky tohoto šetření jsou prezentovány v praktické části bakalářské práce. The main goals of the thesis are the comparison of pre-service preschool teachers in two different countries (The Czech Republic and Turkey), of the system of education in these two countries, and general perspective of the society and culture and its influence to environmental education. The thesis is divided into two parts. The first, theoretical, part is devoted to the history of environmental education in the Czech Republic and Turkey, its aims, forms and meth-ods, as well as its importance for the learner. This part also focuses on the school system in the Czech Republic and Turkey. The second, practical, part aims to answer the question how is the environmental edu-cation included in the curriculum of Czech and Turkish universities, whether the students have the chance to realize environmental educationduring their teaching, as well as general description of these two countries based on this field of study. Part of the research for this thesis was a survey among the Czech and Turkish students of second yearthe teacher training studies of preschool education. Conclusions of this sur-vey are presented in the practical part of the thesis. Another responsib. Kroufek, Roman, 1979- (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor) Subj. Headings environmentální výchova a vzdělávání * vzdělávací systémy * učitelky mateřských škol Subj. Headings Česká republika * Turecko * ISCED * environmental education * Czech republic * Turkey * education system * preservice kindergarten teachers Form, Genre bakalářské práce Conspect 502 - Životní prostředí a jeho ochrana UDC 502:37.03 * 371 * 373.211.24-055.2 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00175315 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 6266 3300706266 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1