Number of the records: 1  

Analýza procesních a etických aspektů ústavní výchovy v důsledku novelizace občanského zákoníku

  1. DA 6074
    Pavlisová, Monika, 1972-
    Analýza procesních a etických aspektů ústavní výchovy v důsledku novelizace občanského zákoníku / Monika Pavlisová. -- 2016. -- 90 listů : grafy. -- Vedoucí práce Jan Hábl. -- Abstract: Diplomová práce na téma Analýza procesních a etických aspektů ústavní výchovy v důsledku novelizace občanského zákoníku odpovídá na otázku, jaké přímé dopady má novelizace občanského zákoníku na školská zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy. Stav současných poznatků je dále doplněn o legislativní rámec přímo související s touto tématikou.V praktické části je blíže specifikován výzkumný vzorek, dále metodologie kombinovaného výzkumného šetření, tj. použité metody statistické analýzy dat, doplněné o kazuistiky. Stanoveny jsou dílčí pracovní předpoklady. Analyzovány jsou zejména procesní a etické problémy, které s sebou do praxe změny legislativy přinesly. Dřívější a nový systém umísťování a přemísťování dětí v rámci těchto školských zařízení jsou komparovány. Pro názornost je výzkum podpořen vybranými kazuistikami. V závěru diplomové práce jsou poznatky shrnuty a pracovní předpoklady na základě analýzy dat verifikovány či vyvráceny. Dále je nastíněna využitelnost získaných poznatků v praxi.. -- Abstract: Thesis on Analysis of the procedural and ethical aspects of institutional education as a result of the amendment to the Civil Code, answers the question, what direct impacts amendment of the Civil Code has on educational facilities for institutional and protective education. The theoretical part defines basic concepts. The state of present findings is further supplemented by a legal framework directly related to this theme. In the practical part is more closely specified research aim, the problem and a sample, as well as the methodology of combined research survey, ie. used methods of statistical data analysis, supplemented by case studies. They are determined partial working assumptions. They are analyzed in particular procedural and ethical problems that legislative changes have brought into practice. Earlier a new system of placement and relocation of children within these educational institutions are compared. To illustrate the research is supported by selected case studies. In conclusion of the thesis these findings are summarized and working assumptions are verified or refuted based on the analysis of data. It is further outlined the usefulness of the knowledge in practice.
    Hábl, Jan, 1975-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    ústavní výchova. výchovné ústavy pro mládež. poruchy chování. práva dětí. etopedie. behavioral disorders. ethopedia. institutional education. children´s diagnostic institution. rights of the child. diplomové práce
    364-783.2-053.2. 343.815. 616.89-008.447. 342.726-053.2. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.