Number of the records: 1  

Diagnostická komparace předškolní zralosti dětí z dětského domova a běžných rodin

  1. DA 2701
    Vencová, Romana, 1965-
    Diagnostická komparace předškolní zralosti dětí z dětského domova a běžných rodin [rukopis] / Romana Vencová. -- 2014. -- 101 l., [15] l. příl. : il. -- Ved. práce Stanislava Hachová. -- Abstract: Cílem bakalářské práce je, na základě metodiky dr. Brigitte Sindelarové, ověřit připravenost předškolních dětí vyrůstajících v běžných rodinách a dětí z dětských domovů. Porovnat jejich výkony zjištěné prvním diagnostickým šetřením a k jakému posunu ve výkonech dojde následným reedukačním cvičením. Zároveň zjistit, zda včasná diagnostika může odhalit příčiny deficitů v dílčích funkcích a zda tato metodika může být prevencí případných nedostatků. Teoretická část je orientována na školní zralost fyzickou a školní připravenost mentální, z pohledu kognitivních, sociálních a emočních kritérií. Specifické poruchy učení a chování. Přehled diagnostických metod pro určení školní zralosti. Vzhledem k cíli bakalářské práce budou zvoleny kvalitativní metody výzkumu s předpokládaným počtem 16 dětí, z toho 8 chlapců a dívek z dětských domovů a 8 chlapců a dívek z běžných rodin, ve věku 5 - 6 let. Praktická část bude obsahovat konkrétní diagnostický výzkum, zjišťování dílčích deficitů spojených s pozorováním, reedukační programy nácviku, následnou diagnostiku, rozhovory s rodiči, vychovateli a učiteli mateřských škol, porovnání dosažených výsledků dětí. V závěru bude provedeno shrnutí výzkumného šetření a vyhodnocení.. -- Abstract: The goal of the thesis is based on the methodology of dr. Brigitte Sindelarové, to verify the readiness between preschool children growing up in families and children from orphanages. To compare their performances of the first diagnostic investigation and discover what a shift in performance will occur after compensative exercise. At the same time to figure out whether early diagnosis may reveal the cause of the deficits in the partial functions and whether this methodology could be used as s prevention from deficiency. Theoretical part is focused on physical and mental school readiness, from the point of cognitive, social and emotional criteria. It is also focused on specific learning and behaviour disorder and overview of diagnostic methods for determination of the school maturity. Considering objectives of the Bachelor's thesis, there will be chosen qualitative research methods with expected number of 16 children, 8 boys and girls from orphanages and 8 boys and girls from ordinary families, aged 5-6 years. The practical part will contain the specific diagnostic research, detection of partial deficits associated with the observation, training programs, followed by compensative diagnosis, interviews with parents, educators and teachers of kindergartens, the comparison of the obtained results. At the end it will be carried out a summary of the investigation and evaluation.
    Hachová, Stanislava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    deficity dílčích funkcí. školní zralost. diagnostická metoda B. Sindelarové. děti z dětských domovů. děti z běžných rodin. deficits of partial functions. school readiness. diagnostic methods of B. Sindelarové. children from orphanages. children from ordinary families. bakalářské práce
    (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.