Number of the records: 1  

Vliv uzavřených náboženských skupin na vývoj dítěte

  1. DA 894
    Kušnírová, Tereza, 1978-
    Vliv uzavřených náboženských skupin na vývoj dítěte [rukopis] / Tereza Kušnírová. -- 2013. -- 66 l. : tabulky. -- Ved. práce Arnošt Smolík. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje dítěte v uzavřených náboženských skupinách. První část práce je věnována zakotvení náboženské svobody v právu a charakteristice náboženských skupin. Další část pak popisuje rizika a odlišnosti výchovně-vzdělávacího procesu v uzavřených náboženských skupinách. Ve své práci dokazuji klady i zápory výchovy v náboženských skupinách a porovnávám je na základě Eriksonovy vývojové teorie v osmi stadiích lidského života. Pro problematiku vývoje dítěte je relevantních prvních pět vývojových fází. V empirické části práce je zkoumán výzkumný vzorek, který je tvořen dvěma dětmi z rozdílných náboženských hnutí. Zkoumán je především vliv takto orientovaných skupin v kontextu socializace dítěte v sekulární společnosti. Výzkum je prováděn kvalitativním přístupem, metodou užšího pojetí. V závěrečné části jsou zhodnoceny získané poznatky a jsou formulována doporučení pro praxi.. -- Abstract: This thesis deals with the issues of a child development in some enclosed religious societies. The first part is devoted to religious freedom anchored in law and it´s characterized by the religious society. The next section describes some risks and differences of educational process in the enclosed religious societies. The risks and possibilities are described by Erikson in a theory of eight stages of development in human life. The first five developmental stages are relevant as the issue of child development. In the empirical part of this thesis there is researched an ivastigative sample, which consists of two children from different religious societies. There is the impact mainly studied on the groups oriented this way, in the context of socialization of child in a secular society. Research is carried out a qualitative approach using, a narrower concept. In the final part there are evaluated obtained knowledge and there are formulated the recommendations into practise.
    Smolík, Arnošt. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    socializace. náboženské skupiny. vývoj dítěte. rizika. child development. enclosed religious society. risks. child socialization. bakalářské práce
    316.614. 2-773/-775-784-8. 159.922.72. 612.65. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.