Number of the records: 1  

Faktory ovlivňující formální a neformální autoritu učitelů na 2. stupni základních škol

  1. Title statementFaktory ovlivňující formální a neformální autoritu učitelů na 2. stupni základních škol [rukopis] / Barbora Pelesná
    Personal name Pelesná, Barbora, (dissertant)
    Issue data2013
    Phys.des.60 l., [9] l. příl. : grafy, tabulky
    NoteVed. práce Arnošt Smolík
    AbstractCílem práce je pomocí odborných zdrojů definovat problematiku autority učitelů, která je ovlivněna klimatem třídy, tedy žáky a učitelem. U učitele jako realizátora výchovně vzdělávacího procesu se zaměříme na jeho kvalifikaci, profesní kompetence, předpokládané dovednosti, a shrneme metody využívané při výuce. Současně budeme popisovat možnosti budování autority, její druhy a projevy učitele, ovlivňující jeho autoritu ať už kladně či záporně. Praktická část bude realizována na 2. stupni základních škol a bude pomocí kvantitativního dotazníkového šetření porovnávat rozdílné představy z pohledu žáků a jejich učitelů o pojmech spojených s učitelem, jeho autoritou a s problematikou trestání. Konkrétně se zaměříme na faktory, které učitelovu autoritu posilují nebo oslabují.
    The aim of this Bachelor Thesis is to define issues of teacher's authority which is influenced by climate of the class, consequently by students and teachers. We will focus on the teacher as a key actor of the educational process, on his qualifications, professional competencies, expected skills, and summarize the methods used in teaching practice. We will describe as well the possibilities of the authority development, its types and manifesta-tions of teachers, affecting his authority either positive or negative. The practical part will be realized at the 2nd level of primary schools and it will use a quantitative questionnaire to compare (analyze) different ideas from the perspective of students and their teachers about concepts, related to the teacher's authority and the issue of punishment. We will spe-cifically focus on the factors which strengthen or weaken teacher's authority.
    Another responsib. Smolík, Arnošt (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings autorita * učitelé základních škol * učitel a žák * školní kázeň
    Subj. Headings klima třídy * kompetence učitele * vyučovací metody * faktory posilující a oslabující autoritu * authority of the teacher * classroom climate * discipline * teacher competence * teaching methods * factors strengthening and weakening the authority
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect316.4/.7 - Sociální interakce
    UDC316.462 * 373.3.011.3-051 * 37.064.2 * 371.5 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00165521
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 9443300700944sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.