Number of the records: 1  

Fremdsprachenerwerb im Vorschulalter

  1. Title statementFremdsprachenerwerb im Vorschulalter [rukopis] : Aspekte und Motivationsmöglichkeiten / Eva Pelčarská
    Personal name Pelčarská, Eva, (dissertant)
    Issue data2010
    Phys.des.73 l. : vi l. příl. : il.
    NoteVed. práce Marie Maroušková
    AbstractMyšlenka vychovávat děti ve dvou či více jazycích není ani nová ani úplně vzácná. Většina lidí je schopna se naučit druhý jazyk v jakémkoliv věku. Nicméně právě malé děti se jazyky učí snadněji a přirozenou cestou. Tato výhoda by se měla využít a osvojování druhého jazyka by mělo začít již v útlém dětství - tedy ve školce. Nejen dispozice dítěte ovlivňují úroveň znalostí, ale také další faktory jako společnost, rodiče a samotné instituce. Malé děti nerozdělují jazyky a nedělají si starosti s jazykem, kterým hovoří. Děti si užívají osvojování cizího jazyka formou hry a daný jazyk si osvojují rychle a snadněji. Nicméně velmi důležitá je kontinuita. Velmi důležitou úlohu hrají projekty vzájemného setkávání, především účastní-li se jich nejen děti, ale také jejich rodiče. Výuka cizích jazyků ovlivňuje děti v dalších fázích jejich života; získávají nejen jazykové dovednosti, ale také lepší citlivost pro kulturu a národní cítění . Tento aspekt by měl být zohledněn především v příhraničních regionech, protože právě zde jsou pro osvojování daného jazyka ty nejlepší předpoklady.
    The idea of raising children with two or more languages is either not new or rare. Most of people are able to learn a second language at any age. However, small children tend to learn a second language more easily and in a natural way. This advantage should be used and a second language acquisition should begin already in very early stages - already in Kindergarten. Not only child's dispositions influence the stage of knowledge but also other factors as society, parents and the institutions themselves. Small children do not split the languages and they don't care about a spoken language. They have fun on learning languages naturally and they tend to pick up the language very soon and easily. Nevertheless very important is continuity. Very important place have meeting projects, especially if not only children but also their parents take part on these events. Learning foreign languages influence the children in their further stages of live; they tend to develop not only the language itself but also a better sensibility for culture and national feeling. This aspect should be treated especially in boarder regions, as there are the best opportunities for a foreign language acquisition.
    Another responsib. Maroušková, Marie, 1939- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra germanistiky (degree grantor)
    Subj. Headings jazyková výuka * děti předškolního věku * bilingvní vzdělávání
    Subj. Headings cizí jazyk * první jazyk * rodný jazyk * druhý jazyk * bilingualismus * dovednosti * dítě * rodilý mluvčí * školka * učitel * předškolní věk * slovní zásoba * Children * acquisition * foreign language * aspect * opportunities * knowledge * first language * mother toque * second language * bilingualisms * skills * child * communicate * speak * teach * raise * bring up * education * project * naturally * develop * learn * school * institution * community * motivation * consistency * influence * native speaker * high quality * Kindergarten * teacher * Pre-school age * vocabulary * interest
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.0:81'246.2 * 316.346.32-053.4 * 81'24 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languageněmčina
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00139754
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 171903149957190sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.