Number of the records: 1  

Současné možnosti rozvoje hudebnosti dítěte v Jirkově

  1. Title statementSoučasné možnosti rozvoje hudebnosti dítěte v Jirkově [rukopis] / Jiřina Štádlerová
    Personal name Štádlerová, Jiřina, (dissertant)
    Issue data2009
    Phys.des.109 l. : [6] l. příl. : il., noty
    NoteVed. práce Petr Ježil. CD-ROM nedodán
    AbstractAnotace Diplomová práce je rozdělena do tří částí. V první části "Teorie hudebnosti`` se zabývám teorií hudebnosti obecně, definuji pojmy hudební vlohy a hudební schopnosti a uvádím klasifikaci hudebních schopností podle F. Sedláka a M. Holase. Charakterizuji období mladšího školního věku a zaměřuji se také na činnosti vedoucí k rozvoji hudebnosti žáků na 1. stupni ZŠ. Druhá část "Hudební aktivity Jirkova`` je věnována všem významným hudebním tělesům fungujícím pod záštitou školských institucí nebo jako samostatná občanská sdružení. Do této části je zařazena kapitola, která se zabývá názory vedoucích hudebních těles na vztah dnešní mládeže k hudebním aktivitám. Třetí část popisuje výzkum, který byl proveden ve 4. a 5. třídách na základních školách v Jirkově. V první fázi jsem zkoumala metodou strukturovaného dotazníku, kolik žáků se věnuje rozličným hudebním aktivitám. Ve druhé fázi jsem se zaměřila na žáky, kteří se věnují nějaké hudební aktivitě a provedla s nimi kolektivní prověrky hudebnosti. Podle nich jsem zjistila současný stav hudebních schopností žáků. Abych mohla zjistit, jak se jejich hudební schopnosti mění vlivem času a vykonáváním hudební aktivity, byly kolektivní prověrky hudebnosti provedeny po pěti měsících znovu.
    Annotation My diploma work is divided into three parts. The first part ``Musical appreciation theory" deals with the musical appreciation theory itself in general within defining the terms ``musical aptitudes" and ``musical abilities" and introducing the musical abilities ranking according to F. Sedlák and M. Holas. I characterize the younger school age period and I also focus on activities leading to development of musical appreciation of the first-degree Basic school students. The second part ``Musical activities in Jirkov" is turned to all important music groups running on under the aegis of educational institutions or as a civil society. Whither this part there is also the chapter concerned with musical groups' leaders' opinion of a today's youth relation to musical activities. The third part describes the research which was made on the fourth and the fifth grades at the Basic schools in Jirkov. In the first period I have been recognizing how many students attend to different kinds of musical activities by way of a structured question-form. During the second period I've focused on students with some kind of musical activity and lead them through collective tests of musical appreciation. On the basis of these tests I got students' present state of musical abilities. In order to find out how do students' musical abilities change in time and by influence of performing the musical activities, these collective tests were given again after lapse of five months.
    Another responsib. Ježil, Petr, 1951- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním (degree grantor)
    Subj. Headings hudební sluch * hudební školy * hudební výchova
    Subj. Headings Jirkov (Chomutov, Česko) - kulturní aspekty
    Subj. Headings hudebnost * hudební vlohy * hudební schopnosti * hudební aktivity v Jirkově * kolektivní prověrky hudebnosti * musical * musical aptitudes * musical abilities * musical activities in Jirkov * collective tests of musical appreciation
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC781.1 * 373/378:78 * 78:37.016 * (437.315) * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00040973
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 152503149955250sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.