Number of the records: 1  

Inkluzivní vzdělávání z pohledu pedagogů základních škol Karlovarského kraje

  1. Title statementInkluzivní vzdělávání z pohledu pedagogů základních škol Karlovarského kraje / Marie Pokorná
    Personal name Pokorná, Marie, (dissertant)
    Phys.des.102 listů : grafy
    NoteOponent Ladislav Zilcher. Vedoucí práce Josef Slowík
    AbstractDiplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání v základních školách v regionu Karlovarského kraje. Teoretická část se ve svých kapitolách věnuje zejména problematice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Zabývá se též problematikou podpory těchto žáků při jejich vzdělávání z hlediska české legislativy. V neposlední řadě teoretická část řeší pojem inkluzivního vzdělávání a krátce pojednává o inkluzivním vzdělávání v Karlovarském kraji. Praktická část diplomové práce představuje výsledky výzkumného šetření, které probíhalo formou dotazníků, dále prostřednictvím rozhovorů a skupinové diskuse s pedagogy základních škol v Karlovarském kraji. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jak nahlíží pedagogové základních škol na probíhající inkluzivní vzdělávání a jaké mají v této oblasti zkušenosti. Výsledky výzkumu jsou shrnuty do konkrétních závěrů a doporučení pro praxi zejména v oblasti speciální pedagogiky.
    This master´s thesis deals with the issues of inclusive education in elementary schools in Karlovy Vary region. The theoretical part includes mainly the issues of pupils with special educational needs and gifted and talented pupils. It also deals with the issues of support of these pupils during their education from the point of view of Czech laws. Last but not least the theoretical part discusses the term inclusive eduction itself and briefly also inclusive education in Karlovy Vary region. The practical part of the thesis presents the results of questionnaire survey, interviews and colloquium among elementary school pedagogues in Karlovy Vary region.The main goal of this research was to discover what opinion elementary school pedagogues have of current inclusive education and what is their experience. The results are summarized in specific conclusion and recommendations for the praxis, especially in the field of special pedagogy.
    Another responsib. Zilcher, Ladislav (opponent)
    Slowík, Josef (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings integrovaná výchova a vzdělávání * podpůrná opatření (vzdělávání) * speciální vzdělávací potřeby
    Subj. Headings Karlovarský kraj (Česko : 2000-)
    Subj. Headings žák * škola * inkluze * speciální vzdělávací potřeby * nadaný * podpůrná opatření * student * school * inclusion * special educational needs * gifted * supportive measures
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.043.2 * 37.04 * 376.04 * (437.318) * (437.18) * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00188281
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 151673300715167sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.