Number of the records: 1  

Komunitní zahrady a vnímání jejich okolí

  1. Title statementKomunitní zahrady a vnímání jejich okolí / Zuzana Štorková
    Personal name Štorková, Zuzana, (dissertant)
    Phys.des.68 stran : grafy, schémata + 1 CD
    NoteOponent Jan Slavík. Vedoucí práce Jan Macháč
    AbstractZájem o městskou zeleň roste ze strany měst i jejich obyvatel. Součástí městské zeleně jsou také komunitní zahrady. V současné době popularita těchto komunitních zahrad v České republice stoupá, jsou možným řešením pro adaptaci měst na změnu klimatu a rozšíření městské zeleně. Dosavadní výzkumy se věnují především názorům obyvatel vůči velkým městským zeleným plochám, jako jsou městské parky, či jiné relaxační zóny. Dále je věnována pozornost názorům členů komunitních zahrad, nikoliv však nečlenů, tedy obyvatelům, kteří bydlí v okolí těchto zahrad. Práce se zabývá názory obyvatel Severní Terasy vůči komunitní zahradě Žížala v Ústí nad Labem. Cílem práce je zodpovědět výzkumnou otázku, jak lidé tuto komunitní zahradu vnímají a zdali se jejich názory liší dle demografických kategorií. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že komunitní zahrada Žížala není mezi obyvateli Severní Terasy příliš známá, proto převládá neutrální názor. I přes nízké povědomí je většina respondentů pro zachování komunitní zahrady Žížala. Ženy projevily o zahradu obecně větší zájem. Starší lidé pak obecně více vnímají městskou zeleň jako důležitou. Velká část respondentů by také podpořila vznik dalších komunitních zahrad. Pro jejich další rozvoj je ale nutné o jejich existenci více informovat místní obyvatele, což může vést i k zvětšení počtu členů.
    Interest of cities and its residents about urban vegetation is growing. Part of urban vegetation are also community gardens. Popularity of these community gardens is currently growing in Czech Republic, as they are potential way of city adaptation to climate change and spread of urban vegetation. Existing researches are mostly dedicated to residents opinions about large city greenfields, like parks and other relaxation zones. Furthermore, focus is placed onto opinion of community garden members, not residents living around without membership in such community gardens. Thesis deals with opinions of Severní Terasa residents about community garden Žížala. The aim of thesis is to answer research question, how do those residents perceive community garden and if their opinions are differentiated based on demographical category. The questionnaire survey showed that community garden Žížala is not well known among residents of Severní Terasa, and due to that mostly neutral opinion prevails. Despite the low awareness, most of the respondents is for conservation of community garden Žížala. Women do show overall higher interest in community garden. Generally elderly people do perceive urban vegetation as important. Large part of respondents would also support creation of further community gardens. However, for further development of community gardens, it is necessary to inform local residents more, which could also increase the amount of members.
    Another responsib. Slavík, Jan (opponent)
    Macháč, Jan (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu (degree grantor)
    Subj. Headings veřejná zeleň * komunitní zahrady
    Subj. Headings Ústí nad Labem (Česko)
    Subj. Headings městská zeleň * ekosystémové služby * názor obyvatel * community garden * urban vegetation * ecosystem services * residents opinion
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect635 - Zahrádkářství
    UDC635.928 * 712.252 * 633/635.047:316.334.55/.56 * (437.315) * (437.15) * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00186331
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 132903300713290sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.