Number of the records: 1  

Efektivita intervenčních prostředků pomáhajících při stmelování třídního kolektivu

  1. DA 9425
    Budková, Jana, 1990-
    Efektivita intervenčních prostředků pomáhajících při stmelování třídního kolektivu / Jana Budková. -- 2018. -- 96 listů : ilustrace. -- Vedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. -- Oponent Věra Pavlátová. -- Abstract: Autorka se bude zabývat ve své diplomové práci efektivitou intervenčních prostředků, které pomáhají stmelovat třídní kolektiv na 1. stupni základní školy. Teoretická část bude pojednávat o problematice vztahující se k danému tématu. Probírána bude nejen osobnost žáka, sociální skupina, školní třída a samotné klima třídy, ale samozřejmě také pedagogická komunikace jako jeden z nejdůležitějších nástrojů pedagoga. Dále bude v teoretické části zahrnuta práce s třídním kolektivem, pedagogicko-psychologická diagnostika, ale také bude zmíněn pojem šikana a agresivita. V neposlední řadě se autorka bude věnovat školské prevenci rizikového chování a samotné intervenci, tedy nápravným opatřením. Praktická část bude zaměřena na výzkum sociálního klimatu v prostředí školních tříd na 1. stupni základní školy. Sociometrické šetření bude provedeno ve 3., 4. a 5. třídě. Následně bude použita škála intervenčních prostředků na zlepšení klimatu a utužení kolektivu ve třídách. Po realizaci intervencí bude opět změřeno klima ve třídách s cílem zjistit, zda došlo ke změnám klimatu.. -- Abstract: Author of this thesis is dealing with the effectiveness of interventional resources that help to agglutinate a class society of elementary school. Theoretical part concerns issues regarding the given assignement. Pupil's personality, social group, school class and school class climate itself will be taken care of in this work, but of course pedagogical comunication as one of the most important instruments pedagog has to offer, as well. Further, the theoretical part contains work with class group, pedagogicaly-psychological diagnostics, terms bullying and aggressivity are mentioned as well. At last but not least, author will pursue themes of school risk behavior prevention and intervention itself. Practical part aims at research of social climate in environment of elementary schools. Sociometric investigation takes place in 3., 4. and 5. class. Then variety of interventionist tools for improvement of class climate will be used. After the implementation of said interventions, the class climate will be measured again with the goal of assessing whether the class climate improved or not.
    Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Pavlátová, Věra, 1971-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    pedagogická komunikace. prevence (sociální problémy). osobnost. socializace. sociální skupina. školní třída. klima třídy. pedagogicko-psychologická diagnostika. sociometrické šetření. práce s třídním kolektivem. šikana. agresivita. školská prevence rizikového chování. intervence. personality. socialisation. social group. school class. pedagogical communication. class climate. pedagogicaly-psychological diagnostics. sociometric investigation. work with class colective. bullying. aggressivity. school risk behavior prevention. intervention. diplomové práce
    316.772.4:37. 364-212. 37.03:364-212. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.