Number of the records: 1
Segmentace zákazníků vybrané prémiové značky
Title statement Segmentace zákazníků vybrané prémiové značky / Jana Tančinová Personal name Tančinová, Jana, (dissertant) Phys.des. 163 stran : ilustrace, grafy + 1 CD Note Vedoucí práce Tomáš Siviček. Oponent Julius Janáček Abstract Diplomová práce se orientuje na charakteristiku cílové skupiny zákazníků prémiové značky DS, což pomůže následnému definování targetingu jejího produktu. Značka DS spadá pod francouzskou skupinu PSA Group a vystupuje v segmentu automotive. Vedení značky DS v České republice nemělo jasně vymezené podstatné segmentační znaky svých cílových zákazníků, které jsou pro následné marketingové kroky klíčové. Šetření práce bylo provedeno na stávajících a potenciálních zákaznících formou kvalitativní a kvantitativní. Konkrétně v podobě polostrukturovaných rozhovorů a dotazníku. Práce se také zabývala vnímáním prémiovosti značky DS v rámci positioningu. Dosažené výsledky práce ukázaly, že tyto dvě skupiny zákazníků si byly ve většinovém zastoupení zkoumaných znaků, tzv. zákaznického profilu, podobní. Zároveň bylo zjištěno, že v převažující míře šetřeného vzorku zákazníků, značka DS byla viděna jako prémiová. Zastoupení zákazníků, které ji jako prémiovou nevnímalo, ovšem nebylo zcela zanedbatelné. Nedostatky byly nalezeny v současných marketingových aktivitách. The goal of this thesis is to characterize target customers of premium brand DS, which should help to define targeting of its product. This brand belongs under PSA Group and operates in the automotive industry. DS brand leadership has no clearly defined characteristics of its targeted customers in the Czech Republic, which are important for subsequent marketing steps. The survey of this thesis was performed on current and potential customers using quantitative and qualitative methods. Specifically by halfstructured interviews and questionnaire. Thesis also dealt with the perception of DS brand in positioning. Achieved results of this work showed that these two groups of customers were similar in majority of examined characteristics in framework of so called customer profile. It was also found that, in the predominantly investigated sample of customers, the DS brand was perceived as premium. However, the presence of customers who did not see it as a premium was not entirely negligible. Weaknesses have been found mainly in current marketing activities. Another responsib. Siviček, Tomáš (thesis advisor)
Janáček, Julius (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu (degree grantor) Subj. Headings segmentace trhu * marketing Subj. Headings automobilový sektor * automotive sector * market segmentation Form, Genre diplomové práce Conspect 339 - Obchod UDC 339.138.017 * 339.138 * 658.8 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00176937 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 9304 3300709304 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1